Keiseren av Grønland Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Er dere sikre på at Opera er verdens mest populære nettleser? Altså mest brukte nettleser for mobiltelefoner? Tenk på alle de millioner av Iphone-enheter som er solgt de siste årene, hvor alle inkluderer Safari. Er ikke det større da? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) iphone dekker bare europa og nord-amerika, opera er veldig stor i afrika og asia... afrika: http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-...y-200808-200909 asia: http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-...y-200808-200909 en morsom sak er at det kan se ut som størsteparten av mobil-surferene her til lands har byttet fra opera til iphone, for en kurve jeg fant viste en tilnærmest speiling i iphones stigning og operas nedgang... http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-...y-200808-200909 hmm, ser ut som opera-bruken fikk seg en skarp oppgang her til lands siste måneden Endret 25. september 2009 av hobgoblin Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 iphone dekker bare europa og nord-amerika, opera er veldig stor i afrika og asia... afrika: http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-...y-200808-200909 asia: http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-...y-200808-200909 en morsom sak er at det kan se ut som størsteparten av mobil-surferene her til lands har byttet fra opera til iphone, for en kurve jeg fant viste en tilnærmest speiling i iphones stigning og operas nedgang... http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-...y-200808-200909 hmm, ser ut som opera-bruken fikk seg en skarp oppgang her til lands siste måneden Har de mobiltelefoner i afrika altså? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 tror dem har flere mobiltelefoner den datamaskiner, men det kommer an på hvilket land på det kontinentet du besøker... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Tenk på alle de millioner av Iphone-enheter som er solgt de siste årene, hvor alle inkluderer Safari. Er ikke det større da?iPhone er solgt i hva, noen titalls millioner, om ikke mindre. Opera Mini fungerer på flere hundre millioner mobiltelefoner fra Nokia, Samsung, LG, Sony-Ericsson, HTC, RIM, Palm, Motorola, Sagem etc, og er i enkelte områder, som Afrika, India og Indonesia, den mest tilgjengelige måten å komme på nett (en ulands-Nokia er langt mer overkommelig enn en PC). Hadde Opera Mini og Mobile vært tilgjengelig for iPhone skulle du ikke sett bortifra at de ville blitt veldig populære der også. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Tenk på alle de millioner av Iphone-enheter som er solgt de siste årene, hvor alle inkluderer Safari. Er ikke det større da?iPhone er solgt i hva, noen titalls millioner, om ikke mindre. Opera Mini fungerer på flere hundre millioner mobiltelefoner fra Nokia, Samsung, LG, Sony-Ericsson, HTC, RIM, Palm, Motorola, Sagem etc, og er i enkelte områder, som Afrika, India og Indonesia, den mest tilgjengelige måten å komme på nett (en ulands-Nokia er langt mer overkommelig enn en PC). Hadde Opera Mini og Mobile vært tilgjengelig for iPhone skulle du ikke sett bortifra at de ville blitt veldig populære der også. Jeg husker jeg hadde Opera Mini på min gamle Samsung Z500, som jeg nylig kastet. Men det fungerte ikke særlig bra. Har ikke de fleste mobiler en innebygget nettleser da? Det at det fungerer til mange telefoner er ikke et argument. For brukere må jo faktisk gå steget og laste ned programmet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg husker jeg hadde Opera Mini på min gamle Samsung Z500, som jeg nylig kastet.Men det fungerte ikke særlig bra. Har ikke de fleste mobiler en innebygget nettleser da? Det at det fungerer til mange telefoner er ikke et argument. For brukere må jo faktisk gå steget og laste ned programmet. De innebygde nettleserne er ofte veldig dårlige. Og hvis de er bra, koster det uansett flesk å surfe med dem, og det går tregt. Opera Mini komprimerer alt med 90%, så det blir raskere og billigere å surfe på mobilen. Opera fikk mer enn en ny bruker hver eneste sekund i august. Så ja, folk laster den tydeligvis ned og bruker den! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Tenk på alle de millioner av Iphone-enheter som er solgt de siste årene, hvor alle inkluderer Safari. Er ikke det større da?iPhone er solgt i hva, noen titalls millioner, om ikke mindre. Opera Mini fungerer på flere hundre millioner mobiltelefoner fra Nokia, Samsung, LG, Sony-Ericsson, HTC, RIM, Palm, Motorola, Sagem etc, og er i enkelte områder, som Afrika, India og Indonesia, den mest tilgjengelige måten å komme på nett (en ulands-Nokia er langt mer overkommelig enn en PC). Hadde Opera Mini og Mobile vært tilgjengelig for iPhone skulle du ikke sett bortifra at de ville blitt veldig populære der også. Jeg husker jeg hadde Opera Mini på min gamle Samsung Z500, som jeg nylig kastet. Men det fungerte ikke særlig bra. Har ikke de fleste mobiler en innebygget nettleser da? Det at det fungerer til mange telefoner er ikke et argument. For brukere må jo faktisk gå steget og laste ned programmet. minnes at opera gikk inn en avtale med en eller flere operatører i asia om å ha opera mini preinstallert... og mens mange mobiler har webleser innebygget, så har fåtall av dem maskinkraften det krevet for å håndtere de mer massive websidene der ute, noe opera mini gjør en del bedre ved å ta dem tunge løftene på en proxy server... Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Er dette opera mobile? Jeg undres siden det tilsynelatende ser likt ut og det er V 10.00 istedenfor v 5.0b. Kjører build 1280 på nokia E61, nyeste Opera mobile-betaen (som er gratis) blir forresten for mye for den, og den klager sin nød over mangel på minne. Riktignok ingen tabs eller opera link foreløpig, (som jeg ser), men det virker jo som mobile fases ut og funksjonaliteten implementeres i mini etterhvert. Edit: Ser man kan bytte til "very small" fontstørrelse, det er nytt. Edit2: Konspirasjonsteorien avblåses, opera mobile har kuppet versjonssiden til både miniV4 og miniV5, å slette kaker og cache hjalp ikke, må være felles og ha blitt overskrevet permanent ved installasjon. Istedenfor tullpost 2000 kommer en uhøytidlig jule-test av oppstartshastighet hvis du lurer på hvilken versjon du bør bruke i nødsfall. opera mini 4 (4.2.14912) 9 sec opera mini 5 (5.0.16895) 16 sec opera mobile (v10.00 build 353) 13 sec Endret 29. desember 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg