War Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg kar kjøpt en kupevarmer/vifte. Skrues fast i bilen og det følger med 1 meter ledning av vanlig type. Hvordan skal jeg få denne ut? Borre ved føttene på høyresiden og trekke til motoren? så frem til grillen et sted og ha enden hengene ut der? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 tviler på at 1 meter er nok til det, tror det er vanlig å montere stikkontakt inne i kupeen, og sette apparat inntak foran/i grillen i alle fall sånn det er gjort på min bil. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 DEFA har det du trenger. Du må få tak i et kabelsett som går fra grillen foran og til en vanlig 230V kontakt inne i kupeen, og så trenger du "den grønne ledningen" fra kontakten i grillen og til en kontakt i garasjen e.n.s. Kanskje en bilrekvisitaforretning kan hjelpe deg med å bestille det du trenger, ellers er dette en jobb jeg ville ha vurdert å sette ut til et bilverksted - de vet som regel litt mer enn de fleste om hvor det er lurt å føre kabelen gjennom torpedoveggen ... Lenke til kommentar
War Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Siden dette bare er kupevarmer er det vel lett selv, men nå er det litt kjipt om bilen brenner en stjernenatt og tar med seg 3-4 biler rundt pga jeg lagde min egene koblinger med lampettledninger. Hvis jeg skulle ha gjort det selv så trenger jeg en Vantett /x ip grad kontakt inne i bilen, kobble på en litt god og rett tykk ledning gjennom veggen, legge denne fint og ikke vær noe varmt og ikke i veien for noe på høyresiden av motorrommet for å så montere en kontakt med lokk på forran, litt vanntett. For å så bruke en skjøteledning derifra til stikk i vegg. Spurte bilverkstedet og de sa at jeg bare skulle gjøre det selv siden det ikke var motorvarmer, evt ha ledningen ut av vinduet om den var under tak. Endret 21. september 2009 av War Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Spurte bilverkstedet og de sa at jeg bare skulle gjøre det selv siden det ikke var motorvarmer, evt ha ledningen ut av vinduet om den var under tak. Skal du da: 1. la vinduet stå på gløtt slik at du fyrer for kråkene? 2. klemme vinduet igjen så hardt at du nesten kortslutter el-kabelen? Dårlige løsninger begge to ... Du kan jo ta en tur til nærmeste hogger og se om du finner noen kontakter og ledninger du kan plukke løs fra et vrak? De nyeste Defa-kontaktene (de små med "kork") er lettere å holde isfrie enn de gamle (de store med vippe-lokk). Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du får kjøpt originale defa produkter på meca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå