Gå til innhold

Sko til fritid og jobb, næringskjøp?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For rundt et halvt år siden kjøpte jeg Asics sko til 1300 kroner, jeg fortalte butikken at jeg jobber på et hardt gulv, og derfor trenger god demping, i tillegg til å at de må være svarte. Så fikk fremlagt disse som eneste løsning.

 

For 3 måneder siden gikk jeg og klaget på disse, en søm på oversiden hadde revnet, jeg snakket med en hyggelig mann som ga meg nye på flekken.

 

Nå har det samme skjedd igjen, og jeg gikk til butikken på ny og forventet samme gode service, men da fikk jeg beskjed om at de hadde "for slitt såle", altså at jeg hadde brukt de for mye, til at Asics ville godta skaden på oversiden.

 

Jeg syns dette er en helt utrolig argumentasjon, jeg bruker de riktignok hver dag på jobben, så det er vel snakk om et næringskjøp, men allikevel så bør såpass dyre sko holde mer enn 3 mnd (hvorav 1 mnd var ferie). Jeg har ingen andre sorte sko med demping jeg kan bruke 8 timer på betonggulv hver dag, og derfor sitter jeg i en knipe når den mindre service-innstilte damen sier at hun må få asics til å se på de. Jeg blir derfor tvunget til å eventuelt kjøpe meg nye sko i mellomtiden, noe jeg ikke har råd til i øyeblikket.

 

Jeg er også litt nysgjerrig på om dette kan være et forbrukerkjøp, arb. kontrakt sier jeg må stille med fottøy selv, og skoene blir brukt hele tiden på fritiden også.

 

Forresten, en kollega av meg har samme skoene, men tidligere modell, og de har holdt i 2 år, de mer mye mer slitt i såla, men har ingen skader på toppen. Noe å ta med i en eventuell klage?

 

Takker for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har to års reklamasjon på sko ettersom sko skal ikke vare i 5 år. Men tror vel at Asics har en form for garanti ettersom de er så dyre men det må du høre med de om.

 

Gå til butikken engang når ikke hun jobber og kanskje se om han fyren er der. Ettersom du har sagt du skal bruke de ofte så er jo deres problem vist de selger sko som ikke tåler det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...