vinzenT Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei Jeg har nettop bygget en server, og innstallert FreeNAS. Allt har gått fint, uten om at jeg ikke finner 1 av harddiskene. Jeg har 3 Samsung F1 1TB, og 2 eldre 160GB disker. Jeg finner alle Samsungdiskene og den ene 160GB disken, men jeg finner ikke den andre eldre disken. Det som er rart er at jeg finner alle diskene i Windows server 2003. Har FreeNAS noen limit i hvor mange disker du kan ha?? Hadde vert supert om noen viste om hva jeg må gjøre for å finne den siste disken! Takker for alle svar -vinzenT Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nei det er ikke limit da på disker, alle du mounter kommer opp Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Står de 2 160gb diskene på samme kontroller? Kan være noe så enkelt som at du har en kontroller som ikke er støttet. Prøv å sett en av 1TB diskene i samme porten som den 160gb disken som ikke vises. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Alle diskene er koblet til hovedkortet sine sata porter. Skal prøve å koble om, og se hva som skjer! EDIT: Jeg kjøpte en Corsair 450W strømforsyning. Kan det være at den gir ut for lite strøm? DVD spilleren er IDE, og den står som master. Kan denne forstyrre noe? Alle diskene viser i BIOS Endret 22. september 2009 av vinzenT Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Funker for meg med 6 SATA og 2 IDE på en 450W Chieftec CPU oh HDD styring er da på og er mountet med UDF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå