SPASMUS Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg lurte på om noen som vet om det er noen aktuelle jobber i Trondheim med Linux/unix systemer og nettverk som har litt variasjon(litt kravstor men er til gjengjeld svært engasjert). Går på Sonans nå og kunne tenke meg en jobb på si. Jeg har hatt en del fravær fra tidligere år siden jeg var veldig skolelei. Og tenkte at viss jeg klarer å ta fagprøven hos en bedrift med varierte arbeidsoppgaver. Så kan jeg få en god refferanse på at jeg er punktlig og utfører et jevnt arbeid. I tilleg får litt praktisk kunnskap. Jeg er nettopp ferdig i Garden så jeg har fått en del tid å tenke på dette. Og noe annet jeg lurte på, er dette med lærling ordning, jeg har ikke satt meg helt inn i dette. Men viss jeg får meg en jobb som i utgangspunktet ikke tilbyr lære, kan jeg da be dem om å bli lærling bedrift? og går det an å lære tiden som 50% jobb? Jeg har 6 i eksamen fra VK1 IKT-driftsfag så jeg er faglig dyktig slik at det er sagt. (beklager det litt kaotiske oppsettet men føler jeg må komme meg i gang med dette siden nå har jeg peilet meg inn på en viss kurs) har vinglet litt på hva jeg har villet tidligere. Lenke til kommentar
Slush1 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Tror det kan være vanskelig å få en slik jobb med bare VGS i bakhånd. En sekser i et videregåendefag på en kjent slapp linje kommer du nok neppe langt med. Ta deg en høgskoleutdanning ved HiST eller HiG. Endret 21. september 2009 av Slush1 Lenke til kommentar
SPASMUS Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Tror det kan være vanskelig å få en slik jobb med bare VGS i bakhånd. En sekser i et videregåendefag på en kjent slapp linje kommer du nok neppe langt med. Ta deg en høgskoleutdanning ved HiST eller HiG. Bare for å presisere så var det tverrfaglig eksamen og siden vi hadde hatt en del høgskole pensum så var listen satt ganske høyt, det var mange i klassen som var faglig dyktige som ikke nådde opp. Men jeg skjønner poenget ditt, det jeg tenkte var å ta det i tilleg siden jeg har en del bakgrunnskunnskap. Og at jeg er en smule ambisiøs(litt mye skjønner jeg). Det jeg tenkte var ikke å besette en fullt utdannet stilling noe som jeg ikke pressisserte, men å jobbe med litt enklere oppgave enn en superbruker. Slik at jeg får en del praktisk kunnskap og veiledning på hva som fungerer i praksis og ikke bare i et virtuelt og lukket miljø som i for eksempel skole sammenheng. Endret 21. september 2009 av SPAMSUS Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ta kontakt med en rådgiver på den skolen du gikk på, eller ta kontakt med Opplæringskontoret i Sør-Trøndelag. Selvfølgelig er det mulig å ha en jobb vedsiden av lærlingetiden, men da får du lite tid til soving. Når man er lærling får man også lønn. Hvis man velger å ta fag-/svenneprøve i ett fag man har jobbet med, men ikke som lærling/praksiskandidat, må man dokumentere dette og ha jobbet med det i... er det 5 år og være fylt 23 år? Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Se om det er noen skoler som bruker Skolelinux nær der du bor. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Upresist innlegg av meg ser jeg nå. Tenkte bare på at skoler der de bruker Skolelinux er en bra plass å se etter relevant jobb/lærlingplass for erfaring med Linux i driftsituasjon. Er endel skoler som bruker Skolelinux. Lenke til kommentar
SPASMUS Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Ok, takk for råd, jeg er litt usikker på hva jeg helt skal spørre om men.. Det jeg trenkte på var å ta lærlingtid og en ekstra jobb i en smekk og ikke lærling med ekstra jobb. Slik at fraværet mitt kan unskyldest om ikke bare litt. I tilleg til relevant erfarting for senere jobb. Jeg tenker å ta en høyere utdanning innen IT. Endret 28. september 2009 av SPAMSUS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå