Gå til innhold

Regnskapsprogram for OSX?

Anbefalte innlegg

I min jakt på programmer som kan kjøres på OSX i stedet for Windows har jeg nå kommet til regnskap. Jeg har et enmannsfirma (Enkeltpersonforetak) og fører fakturaer og innbetalinger samt inngående bilag. Jeg fører ikke selvangivelsen selv, det har jeg en ekstern ekspert til å gjøre for meg. (Han finner alle småfeilene jeg har gjort, så jeg kan rette dem før jeg sender inn selvangivelsen, bedre at han gjør det enn at ligningskontoret gjør det.)

Idag kjører jeg Mamut, og kan selvsagt kjøre det under Windows. Men jeg har bestemt meg for å gå rett på Windows 7 (kjører RC for øyeblikket og det fungerer stort sett strålende), og Mamut er ikke offisielt klar for Win 7. Akkurat regnskapene er ikke noe jeg vil gamble med...

Jeg hadde tenkt å begynner fra scratch med en ny regnskapsfil i alle fall, siden det ligger en del gammelt rusk reskontroen i den nåværende filen som jeg ikke blir kvitt...

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mange her som kjører regnskap på Mac, skjønner jeg. Jeg har begynt å titte litt på Hansa Books, problemet er at den ikke støtter fakturering og innbetalinger i valuta, som jeg er avhengig av. Ellers ser det helt tilstrkkelig ut for meg. Snakket med dem i dag, og de sa det var mulig at de ville innføre valuta og andre ting som tilleggsmoduler, slik de allerede gjør det i Sverige. De har et enterprise system også, men det blir altfor stort og ikke minst dyrt for lille meg.

Om jeg hører noe mer, eventuelt anskaffer det, skal jeg heller poste mine kommentarer.

Lenke til kommentar

Excel er ikke brukbart nei, fordi loven krever at man bruker et faktureringsprogram som genererer automatiske fakturanummer etc. Tidligere skrev jeg fakturaene i Word, hadde bare et par i måneden. Men det er ikke godkjent lenger, i følge min revisor.

Og så vil jeg ha noe som sjekker det jeg taster inn, foreslår kontoer og genererer de riktige saldorapportene til årsavslutningen for meg. Kanskje noe har laget makroer for det i Excel, men jeg vil helst ha noe litt mer avansert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...