Cyrenia Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg lurer på en ting, de som skriver parkeringsbøter, kan de parkere hvor de vil? Jeg kjører ikke bil selv (heldigvis), men der jeg bor ser jeg de kjører opp og ned til alle døgnets tider for å skrive ut ei bot... De parkerer også på alle mulige plasser, som overhodet ikke er lov! Jeg så en veldig stygg en i dag bl.a., hvor en parkerte midt i et kryss.. Har han lov eller ikke? Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Trafikkreglene: Når det er nødvendig eller til vesentlig lette i tjenesten, eller for opplæring til slik tjeneste, kan det som er fastsatt i eller i medhold av vegtrafikkloven §§ 4-9, fravikes av fører av kjøretøy som nyttes til (...) offentlig parkeringskontrolltjeneste. Likevel skal slik fører alltid overholde reglene i vegtrafikkloven § 6 (fartsregler) og i trafikkreglene § 13 (kjørefarten). Det samme gjelder bestemmelser om trafikklyssignal. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Parkeringsidiotene gjør hverdagen mye lettere for oss som overholder reglene. Om de står ulovlig i 3-5 minutt for å skrive ut en lapp som svir til en eller annen tulling som har tatt seg til rette, so be it. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Reglene Trafikkstudenten henviser til gjelder selvfølgelig bare offentlig parkeringskontroll. Private parkeringsvakter kan ikke bryte trafikkreglene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Som krikkert skriver, vedkommende har ikke lov til dette. Anbefaler deg til i første omgang ta bilder av dette, for så å ta det opp med de som styrer/ eier= parkeringsplassen (som jeg antar er et borettslag eller lignende). Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Gidder liksom ikke fly rundt å ta bilder, eller gjøre noe med det.. Jeg bare synes det er merkelig at de skal kunne parkere hvor som helst.. spesielt når de bare står å måler opp hvor mange cm de er parkert feil.. fordi det liksom skal ødelegge sikten til biler som kjører forbi... er det noen som ødelegger sikten er det ihvertfall de, og da spiller det ingen rolle om de har parkert 2 min eller 2 timer..... lurte bare på om de har lov Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Parkeringsidiotene gjør hverdagen mye lettere for oss som overholder reglene. Om de står ulovlig i 3-5 minutt for å skrive ut en lapp som svir til en eller annen tulling som har tatt seg til rette, so be it. Gjør dagen enklere? Vel. Du har tydeligvis aldri jobbet i næring som krever parkering nær hovedinngang/sideinngang/etc. Parkeringsbotidiotene kan gjøre både jobben og hverdagen særs vanskelig til tider. De må gjerne ta idioter som parkerer på tvers av trikkeskinner, fortau, you name it, men litt skjønn i forhold til næring hadde vært på sin plass. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 At det finnes idioter blant parkerinsidiotene som i alle andre yrker, tviler jeg ikke på. Jeg tenkte i første omgang på disse som gir parkeringsbøter til biler som parkerer på fortau, steder med soneparkering, ved forgjengerovergang osv. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 En parkoman fra et av de private selskapene parkerte i selve utkjørselen til brannvesenet her, den bilen ble ikke stående lenger enn det tok brannvesenet å fyre opp første og beste Scania. Morsomt syn, og jeg tviler sterkt på at parkeringsselskapet vil lage sak av "skadeverket" når de samtidig må tilstå en så hårreisende idiotisk parkering. Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 En parkoman fra et av de private selskapene parkerte i selve utkjørselen til brannvesenet her, den bilen ble ikke stående lenger enn det tok brannvesenet å fyre opp første og beste Scania. Morsomt syn, og jeg tviler sterkt på at parkeringsselskapet vil lage sak av "skadeverket" når de samtidig må tilstå en så hårreisende idiotisk parkering. hehehe:D dritbra! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 At det finnes idioter blant parkerinsidiotene som i alle andre yrker, tviler jeg ikke på. Jeg tenkte i første omgang på disse som gir parkeringsbøter til biler som parkerer på fortau, steder med soneparkering, ved forgjengerovergang osv. Det gjorde da vitterlig jeg også. Jeg henviste sågar til deres manglende vurderingsevne for når man bør skrive ut en bot, og når man bør la være. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 I hvilke yrker er det behov for å parkere ved inngangen? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 I hvilke yrker er det behov for å parkere ved inngangen? Blant annet i flere yrker tilknyttet servicebransjen, tenk f.eks. varelevering. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) I hvilke yrker er det behov for å parkere ved inngangen? Blant annet i flere yrker tilknyttet servicebransjen, tenk f.eks. varelevering. Eller håndverkere/serviceteknikere, blir fryktelig upraktisk å løpe flere hundre meter mellom kunden og bilen bare fordi du plutselig trenger en del til, mitt favorittområde er rundt Parkveien 53 i Oslo: Dette er litt fritt markert etter minnet, men jeg har kjørt såpass mange runder rundt der at jeg tror det stemmer temmelig godt. Der jeg ikke har markert noe i selve Parkveien er det ikke skiltet noe som helst, og som oftest går det bra å stå der på nødblink, men om man i håp om å ikke hindre trafikken unødig plasserer seg på fortauet (hvor det er plass til en Ford Transit Connect og ei barnevogn i bredden) får man naturligvis bot. Bør vel også legge til at de få grønne områdene er stappfulle fra 0800 til godt etter 1600. Endret 28. september 2009 av Iceman™ Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er all stopp forbudt sonene i gatene rundt slottet der kun av sikkerheitsmessige hensyn? Eller er det faktisk smale gater? Er ikkje umogleg at slottet har ei sikkerheitssone slik at det ikkje er lov å stoppe bilen på ein slik måte at du har fri sikt til slottet. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hm, det må da innrømmes at det kan virke som en del av disse vareleverandørene har jekketraller og sekkehjul som ikke fungerer om de må trilles mer enn 1.5 meter.. Er en del som slenger fra seg bilene temmelig egoistisk rundt omkring, synes jeg stadig ser tilfeller der vedkommende lett kunne flyttet bilen kun et par meter og unngått mye frustrasjon fra publikum. Når det gjelder topic, så har vel - såvidt jeg vet - "parkeringsidiotene" ikke lov til å parkere hvor de vil, men.. litt skjønn må man kunne bruke, både for dem og for oss vanlige dødelige. Skal de få gjort jobben sin, må de nok bedrive litt kreativ parkering rundt forbi. Å hindre trafikken eller skape farlige situasjoner har vel ingen lov til uansett. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hm, det må da innrømmes at det kan virke som en del av disse vareleverandørene har jekketraller og sekkehjul som ikke fungerer om de må trilles mer enn 1.5 meter.. Det er ikke alle varer som kan kjøres på jekketraller og sekkehjul. Noen ganger må man bare parkere litt dumt til, rett og slett fordi man ikke har noe valg. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hm, det må da innrømmes at det kan virke som en del av disse vareleverandørene har jekketraller og sekkehjul som ikke fungerer om de må trilles mer enn 1.5 meter.. Det er ikke alle varer som kan kjøres på jekketraller og sekkehjul. Noen ganger må man bare parkere litt dumt til, rett og slett fordi man ikke har noe valg. Og noen ganger fører det at man er litt lat til at man ikke synes man har noe valg... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er all stopp forbudt sonene i gatene rundt slottet der kun av sikkerheitsmessige hensyn? Eller er det faktisk smale gater?Er ikkje umogleg at slottet har ei sikkerheitssone slik at det ikkje er lov å stoppe bilen på ein slik måte at du har fri sikt til slottet. Israels ambassade ligger jo plassert litt lenger opp i Parkveien, så ikke helt utenkelig at det har noe med det sikkerhetsmessige å gjøre, men er nok mest fordi parkveien er for smal til at normal gateparkering er mulig. Men jeg må si jeg stusser litt over den lille biten som ikke er skiltet med noen som helst form for parkering eller parkering forbudt, hva er egentlig lovlig der? krikkert: Latskap spiller nok ofte inn i en del idiotparkeringer, men personlig satser jeg stort på å parkere så jeg ikke hindrer trafikken unødig, men så driver jeg med service og blir ofte parkert litt lengre enn de som kun driver med varelevering. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Og noen ganger fører det at man er litt lat til at man ikke synes man har noe valg... Tro hva du vil, men jeg skulle likt og sett de såkalte lovlydige parkererne her i en tilsvarende jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå