Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Materiale til subkasse - pris?

chrisse

Anbefalte innlegg

heisann :)

Tenkte å bygge meg en subkasse til 12" og 2x10" mine. (i en kasse)

Men vet ikke om jeg skal det, eller om det er så lurt :hmm: (har orginal kassene)

Men vis jeg skal bygge det så må det enten være i spon eller MDF materiale.

Hovedspørsmålet mitt er da: hvor mye koster det for sponplate og MDF? (Tipper prisen er for pr kvadratmeter)

og vis noen har noen tips eller forslag setter jeg stor pris på det :D

mvh Christian :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ikke MDF, du kan bruke vanlig plank, 1x1 inch (tre matrealer selgers i tykkelse tommer :) ) sponplaten selges hele (vanlig 1x2,5 meter)

men da har du jo nok til hele suben.

sponplaten = 125,- ca

trematreel = 25,- ca

men så trenger du jo hardpiks, og velur til og dekorere den med, samt skruer, for å spikre den vil være molbo. men det vet jeg ikke hva koster

Lenke til kommentar

Men vet ikke om jeg skal det, eller om det er så lurt :hmm: (har orginal kassene)

Hovedspørsmålet mitt er da: hvor mye koster det for sponplate og MDF? (Tipper prisen er for pr kvadratmeter)

Hvis du absolutt vil bygge egen kasse ville jeg bygget i MDF, da dette gir finere lyd, og kassa tåler mer! (har også hørt at MDF tåler bedre fukt, hvis du har en fuktig bil :p vet ikke helt om dette er sant..)

Desverre vet jeg ikke prisen på det! Men vil tippe det er en doble-triple prisen av spon! Sjekk brl.se, dynabel.no, elutstyr.no osv, kan hende de har det! Lykke til :)

Kult navn, heter det samme :D

Endret av go4life
Lenke til kommentar
du trenger ikke MDF, du kan bruke vanlig plank, 1x1 inch (tre matrealer selgers i tykkelse tommer :) ) sponplaten selges hele (vanlig 1x2,5 meter)

men da har du jo nok til hele suben.

sponplaten = 125,- ca

trematreel = 25,- ca

men så trenger du jo hardpiks, og velur til og dekorere den med, samt skruer, for å spikre den vil være molbo. men det vet jeg ikke hva koster

aha, da vet jeg prisen på spon hvertfall ;

Men vil ikke bruke vanlig plank til subkasse, da går jeg hellerfor spon :p

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt vil bygge egen kasse ville jeg bygget i MDF, da dette gir finere lyd, og kassa tåler mer! (har også hørt at MDF tåler bedre fukt, hvis du har en fuktig bil :p vet ikke helt om dette er sant..)

Desverre vet jeg ikke prisen på det! Men vil tippe det er en doble-triple prisen av spon! Sjekk brl.se, dynabel.no, elutstyr.no osv, kan hende de har det! Lykke til :)

Kult navn, heter det samme :D

Ja, hørt at MDF er det beste å bygge subkasse med ;) Men det med fuktigheten vet jeg ikke noe om :p

Skal hvertfall være veldig nøye med kassa vis jeg skal bygge kassa av MF-materiale ;)

Kanskje lage et kult design på kassa, med mindre jeg skal bruke sånn teppe rundt kassa :p

Men skal prøve å finne prisen på MDF, (har lett men finner det ikke... enda)

Jaggu, da har vi noe til felles der da ;) hehe

Lenke til kommentar
Ja, hørt at MDF er det beste å bygge subkasse med ;) Men det med fuktigheten vet jeg ikke noe om :p

Skal hvertfall være veldig nøye med kassa vis jeg skal bygge kassa av MF-materiale ;)

Kanskje lage et kult design på kassa, med mindre jeg skal bruke sånn teppe rundt kassa :p

Men skal prøve å finne prisen på MDF, (har lett men finner det ikke... enda)

Jaggu, da har vi noe til felles der da ;) hehe

hehe, like greit med svart teppe rundt er det ikke? Blir litt nøytral da, så ser du heller på elementene enn kassa ;)

Si fra hvis du finner prisen! Lurer litt selv!

er ikke hver dag man støter på en annen Christian hehe :)

EDIT:

fant en her :)<a href="http://www.byggmax.com/no-no/Prod/PID-10082.aspx" target="_blank" rel="nofollow">http://www.byggmax.com/no-no/Prod/PID-10082.aspx</a>

Endret av go4life
Lenke til kommentar
Men vet ikke om jeg skal det, eller om det er så lurt
Hold heller fast på den tanken; å la en 12" og to 10" dele en kasse er meningsløst. Hva er du ute etter å oppnå med å sette de i én kasse? Så lenge du har originalkassene vil du ikke få bedre lyd, heller tvert imot.

Selv med innvendige skillevegger må de kobles med hver sine forsterkere. Det kan sikkert se tøft ut, men de fleste skjønner dette er et prosjekt som sporet av tidlig. ;)

Lenke til kommentar
Men vet ikke om jeg skal det, eller om det er så lurt
Hold heller fast på den tanken; å la en 12" og to 10" dele en kasse er meningsløst. Hva er du ute etter å oppnå med å sette de i én kasse? Så lenge du har originalkassene vil du ikke få bedre lyd, heller tvert imot.

Selv med innvendige skillevegger må de kobles med hver sine forsterkere. Det kan sikkert se tøft ut, men de fleste skjønner dette er et prosjekt som sporet av tidlig. ;)

meningen med det er å spare plass i bagasjen. for med orginal-kassene så tar de kassene utrolig mye plass :( Så det jeg evt. blir gjøran er bare å bruke den ene 12" min.

Ja, har to forsterkere da. og når jeg har brukt alle subera (12" og 2x10") så har jeg brukt begge forsterkera ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...