Nevvis Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Heisann. Er like før jeg bestiller ny stasjonær pc, så lurte på om noen her hadde noen innvendinger eller tips om oppsettet. Hovedkort: Asus P6T SE Prosessor: Intel Core i7 920 Minne: OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB) Skjermkort: Asus GTX 285 Harddisker: Intel X25-M 80GB SSD Gen 2 og Seagate Barracuda 7200.11 1,5 TB Cpu-kjøler: Noctua NH-U12P SE1366 Kabinettvifter: 3xNoctua NF-S12-800 Kabinett: Antec Performance One P183 Strømforsyning: Corsair HX 750W Dette blir 15 001,- på Netshop. Er litt usikker på hvor mye minne som er "bra" for tiden. Dette er vel ganske billig, så vil unngå at det blir flaskehalsen, men trenger ikke overdrive heller. Lurer også på hvordan det blir med plass i kabinettet. Noctua-klossen er vel ikke akkurat liten... Håper noen gidder svare, siden jeg laget en så fin liste. Lenke til kommentar
Aztor Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg ser på omtrent samme pc som deg. dvs samme socket osv. Jeg tror jeg ender opp på et radeon 4870 x2 kort. Det er bedre enn 285. Det slår hvertfall 280 ganske mye på div spill. Jeg tenker selv å kjøpe 6 gig ram. Tror ikke du har behov for mer. Siden ram og alle deler bare synker i pris. https://prisguiden.no/product.php?productId=102768 er også ambefalt. Hvis du finner ut at du skal ha mer ram så er det bare til å bestille mer for en billigere penge om 3-4 mnd. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Ja, har forstått det slik at Ati gir mest for penga, men tar ikke sjansen da jeg vil ha best mulig ytelse i linux også, og der er visst ikke ati like gode med drivere som nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå