PgUp Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Ser du er like gammel som meg, hvordan satser du på å tjene så mye penger egentlig? Du kan jo ikke ha en spesiellt godt betalt jobb i din alder. Ingen vits i å vie livet sitt til noe så materialistisk som en bil, tror ikke det vil være helt verdt det, ihvertfall ikke i bare en sesong. Ta heller en solid utdanning og kjøp en ferrari som du kan ha lenge =) Men det er min mening Du får gjøre som du vil. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 andres økonomi legger jeg meg ikke oppi, det har jeg ikkeno med. men om du ikke har penger, så skal det godt gjøres å låne penger til en ferrari som 18åring, værtfall om det dreier seg om 400k+ Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan trådstarter har tenkt å skaffe pengene er ikke så interessant synes jeg, ei heller hvordan han bruker pengene sine. Jeg vet ikke om jeg synes det er noen dårligere opplevelse å bruke 50-60.000 på noen måneder med en Ferrari enn å bruke det samme beløpet på å være på fylla på ferie f.eks. Så lenge man er klar over at det koster er det greit synes jeg. Men Ulrik91: Mens jeg skreiv dette begynte jeg å lure på om det finnes alternativer. Hvis du har litt uflaks vil en sommer med en sånn bil koste minst 100.000 i forsikring, verditap og reparasjoner. (For ikke å snakke om hvis du er uheldig og kjører av veien og forsikringsselskapet mener du har grisekjørt, da forsvinner tusenlappene fort..) Finnes det noen som leier ut sånne biler i Norge? Kanskje du kan komme ut med omtrent samme opplevelsen for samme sum men med lavere risiko? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Om forsikring: Min far sin M6 er forsikret på han. Jeg kan kjøre den så mye jeg vil, men hvis jeg skader den på noen som helst måte, så blir egenandelen skyhøy. Vet ikke om noen har sagt dette før i tråden.. Endret 24. september 2009 av Ziuuung 1 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 For meg så virker trådstarter veldig bortskjemt... Selv føler jeg meg VELDIG heldig bare at jeg har fått en bil av foreldrene mine til 30 000kr i 18-årsdagen gave... Sett pris på at du i første omgang kan få lov til å i det hele tatt kjøre bil langs norske veier...! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Bortskjemt fordi han ønsker å jobbe seg til 400k som han vil bruke på drømmebilen? Tror ikke det, nei... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Bortskjemt fordi han ønsker å jobbe seg til 400k som han vil bruke på drømmebilen?Tror ikke det, nei... Som 19-åring? Hadde skjønt det hvis han var 30 år+ Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Man er da ikke bortskjemt om man bruker sine egne penger på noe man ønsker. Hadde han fått bilen av foreldrene hadde han vært bortskjemt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Når det gjelder forsikring, å opparbeide bonus kan spare deg for mykje penger. Om du var tenkt å kjøpe ferrarien om ca 2 år, ville eg anskaffa eit "vrak" no mog berre hatt ansvarsforsikring på den. To år med skadefri kjøring kan fort gi deg ein del bonus som kan vere verd mykje når forsikringa på Ferrarien skal tegnes. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Om forsikring: Min far sin M6 er forsikret på han. Jeg kan kjøre den så mye jeg vil, men hvis jeg skader den på noen som helst måte, så blir egenandelen skyhøy. Vet ikke om noen har sagt dette før i tråden.. Kan nesten høres ut som at DU får lov av "pappa" til å kjøre bilen, ikke av forsikrings selskapet.. Hvis forsikringen hadde godkjent at du kjører bilen hadde ikke egenandelen blitt noe større om du eller fardin hadde kræsja. En kompis av meg sin far har en V70R (ingen M6 eller Ferrari) men der var det mer enn 10k per år i forskjell om KUN han kunne kjøre bilen eller hele familien kunne. Kompisen min får kjøre bilen av og til for det om.. Når det gjelder forsikring, å opparbeide bonus kan spare deg for mykje penger.Om du var tenkt å kjøpe ferrarien om ca 2 år, ville eg anskaffa eit "vrak" no mog berre hatt ansvarsforsikring på den. To år med skadefri kjøring kan fort gi deg ein del bonus som kan vere verd mykje når forsikringa på Ferrarien skal tegnes. Kanskje ikke en dum ide.. Kjøpe et vark og bare la bilen stå for å spare seg bonus! ;D Er det et krav om at man bruker bilen? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Jeg har LOV til å kjøre bilen. Men hvis noe skjer, fyker egenandelen høyt opp. For at man skal forhindre at egenandelen går i været, betaler man en viss summ i året for at personer f.eks under 25 kan kjøre bilen. Jeg kjører ikke ulovlig. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Om forsikring:Min far sin M6 er forsikret på han. Jeg kan kjøre den så mye jeg vil, men hvis jeg skader den på noen som helst måte, så blir egenandelen skyhøy. Vet ikke om noen har sagt dette før i tråden.. Kan nesten høres ut som at DU får lov av "pappa" til å kjøre bilen, ikke av forsikrings selskapet.. Hvis forsikringen hadde godkjent at du kjører bilen hadde ikke egenandelen blitt noe større om du eller fardin hadde kræsja. Nja, bilen "min" står i muttern sitt navn og det samme gjør forsikringa. Om jeg (eller en annen under 24) kræsjer bilen, så blir det 10 000 ekstra i egenandel. Dette er dog ingen sportsbil, og det kan hende Ziuuungs far har en annen deal. Også mulig det blir noe annet når man ikke har opplyst om at bilen brukes av en person under 24. Uansett. Kan du ikke bare importere en, momse den inn, drite i førstegangsregistreringa og kjøre med prøveskilter i ny og ne? Engangsavgift+mva blir ca 200 000 forresten. edit: så nå at du planlegger å bare bruke den én sommer. Fjernet unødvendig tekst. Endret 24. september 2009 av raid2 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Hvis du virkelig vil ha den klarer du nok å spare deg opp nok penger til å kjøpe deg en og samtidig ha den en stund. Man klarer det man vil. Men ikke kom her om 2 år å si at vi ikke advarte deg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Nja, bilen "min" står i muttern sitt navn og det samme gjør forsikringa. Om jeg (eller en annen under 24) kræsjer bilen, så blir det 10 000 ekstra i egenandel. Dette er dog ingen sportsbil, og det kan hende Ziuuungs far har en annen deal. Også mulig det blir noe annet når man ikke har opplyst om at bilen brukes av en person under 24. Uansett. Kan du ikke bare importere en, momse den inn, drite i førstegangsregistreringa og kjøre med prøveskilter i ny og ne? Engangsavgift+mva blir ca 200 000 forresten. edit: så nå at du planlegger å bare bruke den én sommer. Fjernet unødvendig tekst. Da er den ikke godkjent for folk under 24år. Poenget med å registere en bil for person under 24år er at man betaler mer i fastavgift, men at det ikke blir noe større egenandel hvis det skjer noe. Jeg klarte å kræsje en kompis(21år) sin bil, det viste seg at den ikke var forsikret for personer under 24år og jeg måtte ut med 10 000,. ... Lenke til kommentar
tNy Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Bilen er godkjent for folk under 24 år jo. Men som sagt, man må ut med en betydelig høyere egenandel. Jeg har blitt stoppet av politiet mange ganger, og hvis den ikke hadde vært godkjent for folk under 24, da hadde jeg ikke fått lov til å kjøre videre. Ansvarsforsikring gjelder selv om man er under 24. Ergo, den er godkjent. Endret 24. september 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Bilen er godkjent for folk under 24 år jo. Men som sagt, man må ut med en betydelig høyere egenandel. Jeg har blitt stoppet av politiet mange ganger, og hvis den ikke hadde vært godkjent for folk under 24, da hadde jeg ikke fått lov til å kjøre videre. Ansvarsforsikring gjelder selv om man er under 24. Ergo, den er godkjent. Politiet bryr seg ikke om du er dekket av forsikringen. Det står vel ikke akkuratt på noen papirer du har tilgjengelig i bilen heller. De sjekker bare at bilen er godkjent og lovlig på veien (og pittelitt din rett at du kjører den) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Forsikringa har ikke godkjent den for bruk av folk under 24.. P.g.a dette alternativet får man en billigere premie, så for å sette det litt på spissen er det vel en form for svindel å la folk under 24 kjøre bilen.. Konsekvensene kan være f.eks forhøyet egenandel, større bonustap enn normalt ++ Lenke til kommentar
tNy Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Hadde det vært svindel, hadde man fått en straff. Svindel er ulovlig. Det å kjøre en bil som har forsikring, med høyere aldersgrense enn deg selv, er ikke ulovlig. Det jeg ville frem til i første posten. At det er ett alternativ å sette bilen på faren/moren, MEN at en egenandel da blir høyere hvis uhellet skulle skje. Diskusjon om det er svindel eller ei, kan vi ta i en annen tråd Endret 24. september 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Satt på spissen sa jeg jo... Grunnen til at man får denne type "straff" som f.eks 10 000,- ekstra i egenandel, større bonustap o.l er jo at forsikringsselskapene ikke har politimyndighet.. Men OK, i forsikringspapirene til mora mi står det noe om at bilen hennes ikke skal brukes av folk under 24.. Dermed vil jeg si at om noen under 24 kjører den, så er det om ikke annet kontraktsbrudd.. Edit: Ja, tenkte det samme der gitt Endret 24. september 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 For meg så virker trådstarter veldig bortskjemt... Selv føler jeg meg VELDIG heldig bare at jeg har fått en bil av foreldrene mine til 30 000kr i 18-årsdagen gave... Sett pris på at du i første omgang kan få lov til å i det hele tatt kjøre bil langs norske veier...! Litt OT men vil nå sei at det ikkje er bare og få ein bil til 30 000 i 18års gave...... Selv er eg utruleg glad for at foreldrene skal betale lappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå