Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvfølgelig helt greit om dere ønsker å kjøpe en leilighet istedet for en Ferrari. Men for min del ser jeg på bilen som et +. Jeg er ganske ung å har fortsatt tid til å kjøpe leilighet en eller annen gang ;)

 

Jeg har sakt det en god del ganger i løpet av tråden men gjør det enda en gang:

Jeg kjøper Ferrari NÅ fordi NÅ har jeg muligheten og friheten til det. Hvem veit hvordan situasjonen min er om 1, 2, eller 10 år framover!?

 

og som dere sier, det går nok greit for jeg skal jo bli millionær :!:

Lenke til kommentar

Hehe, er da jeg går så langt som å spørre etter Kiwi-tips xD

 

Hva klassifiseres som 'dårlig' frukt og grønt? Må det være typisk muglet-og-råttent eler holder det med eple-med-en-bulk-og-en-liten-brun-flekk?

 

Hva med:

1. Myke kiwier, som det er så mye av for tiden?

2. Brun-prikkete bananer, eller bananer med brune flekker?

 

Går du til kassa hvis du finner en dårlig av en type frukt eller må det være et par for at du skal ta dem?

 

Betaler du først, eller bare tar du pengene?

 

Edit:

-Hvor mange butikker er du innom?

-Gir alle deg penger eller har du blitt avvist?

-Kommer du tilbake hver dag?

-Er det god fortjeneste?

 

 

:p

Endret av DarkLightA
Lenke til kommentar

Trodde det var kun gyldig med forsikring i 3 dager på selgers forsikring, så kjøper får tid til å tegne forsikring ?

mulig jeg tar feil..

 

 

 

 

 

Er ikke sikker på hvor mye det går på litern faktisk... men jeg regner med at det blir snakk om et par tusenlapper i uka, hvertfall de første ukene :p

 

I dag ringte eieren og i morra blir den min!!! Jeg kjøper den for 445.000 riktignok 15.000 over mitt original budsjett, men ettersom jeg har fått fastjobb i tilegg til alle småjobbene og kiwi så ser dette meget lyst ut.

Forsikring er enda ikke i boks desverre, men selger sa at hans forsikring var gyldig ut april og at jeg har da den tid til ordne det. Regner med å få fiksa dette i morra. Jeg har IF i bakhånd om ingen andre er villige riktig nok selvom det koster skjorta. Jeg er fortsatt veldig mottagelig for andre tips :)

 

Endelig er drømmen i boks! dagen i morra har jeg visualisert hver eneste dag siden 22.06.2009. Får virkelig håpe den blir som jeg har fantasert!

 

Dagbladet har foresten også kontakta meg, jeg skule ringe tilbake når jeg skal hente den. Men etter flausen i TA er jeg usikker på om jeg tør. Hva synes deere jeg bør?

Lenke til kommentar

Hehe, er da jeg går så langt som å spørre etter Kiwi-tips xD

 

Hva klassifiseres som 'dårlig' frukt og grønt? Må det være typisk muglet-og-råttent eler holder det med eple-med-en-bulk-og-en-liten-brun-flekk?

 

Hva med:

1. Myke kiwier, som det er så mye av for tiden?

2. Brun-prikkete bananer, eller bananer med brune flekker?

 

Går du til kassa hvis du finner en dårlig av en type frukt eller må det være et par for at du skal ta dem?

 

Betaler du først, eller bare tar du pengene?

 

Edit:

-Hvor mange butikker er du innom?

-Gir alle deg penger eller har du blitt avvist?

-Kommer du tilbake hver dag?

-Er det god fortjeneste?

 

 

:p

Selvom dette kan virke som om en klassisk "diss" velger jeg å tro du er seriøs :p

Grunnen til at jeg tørr å gå offentlig med kiwi-garantien er fordi jeg tror at ola nordmann verken tørr eller klarer å tjene masse spenn på kiwi selvom de veit at muligheten er der.. altså jeg tviler på at jeg kommer til å få konkuranse som ødelegger for framtidig kiwiering.

 

Jeg går sjeldent på løsfrukt, men pakka. Da holder den minste muggflekken så kan du ta hele pakka, om det er epler, tomater, kiwier eller druer... Resten må du bare prøve deg fram :) Alt er individuelt fra butikk til butikk og frukt og grønt ansvarlig.

Jeg har faktisk brukt snart to år på å bli rutinert til dette. Fasiten er derfor veldig vanskelig å bare skrive ned om du skjønner :p

Aldri besøk den samme kiwien mer enn hver 2. dag. Jeg har 7 kiwier i mitt distrikt. Og som sakt var min beste mnd. i fjord høst på rundt 30k. og min beste butikk var i sommer på 1.7k.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Godt du sa! for det hadde jeg ingen anelse om. Da ser jeg nærmere på dette i morra. Skal også ta en ringerunde til forsikringsselskap i morra.

 

haha! bare mobb i vei dere :p men tar meg ikke så veldig nær av det ^^

Endret av Ulrik91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil ikke kalt snylting på Kiwi frukt garanti noe hederlig arbeid, men mer noe de som ikke har bedre å gå til gjør, f.eks. våre kjære nye landsmenn, Kiwi Bob(se på mannen), generelt personer som ikke virker helt friske.

Jeg har jobbet på kiwi i 3 år, kan derfor med erfaring si at de fleste som snylter på Kiwi's garantier, er ikke helt friske, og det inntrykket sitter som regel alle de ansatte igjen med, samt alle de som må stå i kø for en person skal klage på ei drue.

Selv gidde jeg heller igjen penger for den ene drua, til de som jeg viste var der kun for og få penger, ca. 50 øre utbetalt.

 

Kiwi's Fruktgaranti er der for og betrygge kunden med høyere kvalitet på produktet de kjøper, og vist det skal være noe galt med produktet kan de komme tilbake og klage. De som ikke forstår at snylting på et slikt system er mot en uskreven regel, har samme sosiale kunnskap som de som stjeler fra småunger, eller som ikke gidder og jobbe fordi de får "nok" penger igjen av Nav.

 

Jeg virker kanskje ikke ut som en veldig nøytral person til og snakke med dette, men jeg bryr meg katta om hvor mye vi måtte betale ut til snyltere, så lenge jeg fikk lønnen min uansett, noe jeg alltid gjor.

 

Hadde nok ikke følgt med tråden av hadde jeg vist du snyltet slik :no::thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jeg [som] har jobbet på kiwi i 3 år (...) [og] alle de ansatt (...)[synes ikke] snylting på Kiwi frukt garanti [er] noe hederlig arbeid.

Så TA VEKK GARANTIEN DA!!!!

 

Nei, men seriøst, det som du sa i posten din var da en selvfølge.

Hvorfor skal Kiwi ta bort garantien som er en fin ordning for kunder, fordi noen syns det er OK og snylte?

Lenke til kommentar
Jeg [som] har jobbet på kiwi i 3 år (...) [og] alle de ansatt (...)[synes ikke] snylting på Kiwi frukt garanti [er] noe hederlig arbeid.

Så TA VEKK GARANTIEN DA!!!!

 

Nei, men seriøst, det som du sa i posten din var da en selvfølge.

Hvorfor skal Kiwi ta bort garantien som er en fin ordning for kunder, fordi noen syns det er OK og snylte?

Å fjerne dårlig frukt fra butikkene er da ikke å snylte? Ulrik91 gjør en nyttig jobb for Kiwi, og det er bare rett og rimelig at han får betalt for å gjøre en innsats som butikkene faktisk har nytte av. Ulrik91 gjør jo egentlig bare den jobben de ansatte skulle gjort, han får betalt for å fjerne frukt andre kunder kanskje ville byttet butikk for hvis de fikk den med hjem. Hvis de ansatte hadde gjort jobben sin ville Ulrik91 faktisk blitt "arbeidsledig".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kiwi har høye priser.

Kiwi tiltrekker kunder ved hjelp av garantien.

Kiwi sier til folk at de ikke må bruke garantien?

 

Hører ikke sammen.

Den postet mistet allerede all sin troverdighet i første setning:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=583957

http://www.handelsbladetfk.no/id/18965

 

Noen butikker tiltrekker kunder via kundeaviser og billig en-kilos ost andre via garantier, og statistikken viser at Kiwi tjener stort på garantiene sine og "faste lave priser", mens de som kjører tilbud slik som Rimi er på randen av konkurs (kilde). Kiwi har vist at garantier trekker kunder, derfor har også et skadeskudd Rimi satset på garantier og kommet med f.eks. brødgarantien.

 

Jeg representerer ikke Kiwi, ettersom jeg ikke har jobbet der på et år :) Sa heller ikke ingen skal bruke garantien, men Ulrik gjør det med overlegg, ettersom at han, som han selv sa gikk etter PAKKER og klaget på en HEL druepakke pga. f.eks. EN dårlig drue, misbruk av garanti. En Kiwi butikk har sikkert flere 1000 druer ute i butikken til en hver tid, tror du de ansatte har tid til og gi hver eneste et navn og ha en regelsmessig doktorkontroll? Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...