Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

jeg framstilte meg selv som en komplett idiot i media!!!! er ekstremt angrende og deppa nå :(

men det er veldig vanskelig å la være å skryte når ei dame sitter i stolen vedsiden av deg med penn og noterer ivrig ned (nesten) hvert ord du har å si... er veldig flau :S

 

men nok om det... Jeg har faktisk ikke kjøpt bilen enda en gang.. og fikk bedskje i går kveld om at jeg ikke får kjøpt den bilen jeg prøvekjørte av autostrada alikevell så det kan ta litt tid..

Endret av Ulrik91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi eier av bilen ikke gir seg så lavt som Autostrada vil at han skal gi seg. Men nå er jeg veldig keen på å kjøpe så jeg tror jeg ditcher Autostrada og kjøper denne på egen hånd:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23548899

Det er jo faktisk den bilen jeg prøvekjørte. Jeg ga han et bud på 445.000 i dag. Han ringer opp i morra for et endelig svar. Om han sier jeg kan jeg faktisk hente dne på mandags ettermiddag. Men nå må jeg leite etter forsikring igjen. Jeg har vært i kontakt med IF hvor jeg kan få billigste fullkasko på 21.000 om fatter blir totaltkunde. Jeg har blitt tipsa om Gjensidige, ringer de til mandag. Er det noen flere selskaper jeg må sjekke ut?

Lenke til kommentar

Det at jeg har tjent penger på kiwi er jeg ikke flau over... er mest alt det andre som ble skrevet som var trist...spesielt det siste avsnittet. men er en del faktafeil der.. for det første er jeg ikke Ferrari eier enda, for det andre har jeg ikke tjent 30.000 på kiwi totalt, men på den beste mndn... men nå vil helst bare glemme hele den saken å komme videre med Ferrarien :)

Lenke til kommentar

jeg framstilte meg selv som en komplett idiot i media!!!! er ekstremt angrende og deppa nå :(

men det er veldig vanskelig å la være å skryte når ei dame sitter i stolen vedsiden av deg med penn og noterer ivrig ned (nesten) hvert ord du har å si... er veldig flau :S

Slapp av! Vi skjønner deg. Damejournalister er skumle, det vet jeg av erfaring, spesielt hvis de er litt søte, da renner man over av testosteroner og lirer av seg den ene dumheten etter den andre. Been there, done that. Måten du skrev svaret under nettartikkelen rettet opp inntrykket.

 

Nå gjelds det å skynde seg langsomt, og ikke gjøre dumme feil fordi du blir overivrig. Om du får kjørt bilen 8 uker eller bare 2 uker før vinteren setter inn spiller liten rolle neste sommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at jeg har tjent penger på kiwi er jeg ikke flau over... er mest alt det andre som ble skrevet som var trist...spesielt det siste avsnittet. men er en del faktafeil der.. for det første er jeg ikke Ferrari eier enda, for det andre har jeg ikke tjent 30.000 på kiwi totalt, men på den beste mndn... men nå vil helst bare glemme hele den saken å komme videre med Ferrarien :)

 

Uanset synes jeg det er godt gjort av en 18 åring å klare å tjene seg nok penger til en Ferrari. Gratulere så mye å kos deg med bilen, du har fortjent den.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt tilbake i tråden. Du tar visstnok opp et lån på ca 270k for å finansiere bilen din, som attenåring. 270k i lån som attenåring for å kjøpe Ferrari, det høres ikke akkurat veldig fornuftig ut. Jeg trodde i utgangspunktet at du var god for hele kjøpesummen og derfor slapp å ta opp lån, da syntes jeg prosjektet hørtes barskt ut, men nå som jeg har funnet ut om lånet etter å ha lest tidlige innlegg så synes jeg prosjektet virker veldig dumdristig.

 

Det får være opp til hver enkelt å vurdere hva som er lurt og ikke lurt. Jeg kom bare med en tankeutblåsing etter å ha lest tidlige (og tydeligvis oversette innlegg for mitt vedkommende) innlegg angående finansieringen i tråden.

Endret av SLIguy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt tilbake i tråden. Du tar visstnok opp et lån på ca 270k for å finansiere bilen din, som attenåring. 270k i lån som attenåring for å kjøpe Ferrari, det høres ikke akkurat veldig fornuftig ut. Jeg trodde i utgangspunktet at du var god for hele kjøpesummen og derfor slapp å ta opp lån, da syntes jeg prosjektet hørtes barskt ut, men nå som jeg har funnet ut om lånet etter å ha lest tidlige innlegg så synes jeg prosjektet virker veldig dumdristig.

 

Det får være opp til hver enkelt å vurdere hva som er lurt og ikke lurt. Jeg kom bare med en tankeutblåsing etter å ha lest tidlige (og tydeligvis oversette innlegg for mitt vedkommende) innlegg angående finansieringen i tråden.

Endelig en som har forstått det. :new_woot:

Men når man har far med stor lommebok er det vel ikke så farlig :roll:

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt tilbake i tråden. Du tar visstnok opp et lån på ca 270k for å finansiere bilen din, som attenåring. 270k i lån som attenåring for å kjøpe Ferrari, det høres ikke akkurat veldig fornuftig ut. Jeg trodde i utgangspunktet at du var god for hele kjøpesummen og derfor slapp å ta opp lån, da syntes jeg prosjektet hørtes barskt ut, men nå som jeg har funnet ut om lånet etter å ha lest tidlige innlegg så synes jeg prosjektet virker veldig dumdristig.

 

Det får være opp til hver enkelt å vurdere hva som er lurt og ikke lurt. Jeg kom bare med en tankeutblåsing etter å ha lest tidlige (og tydeligvis oversette innlegg for mitt vedkommende) innlegg angående finansieringen i tråden.

Endelig en som har forstått det. :new_woot:

Men når man har far med stor lommebok er det vel ikke så farlig :roll:

Nå blir jeg sinna! Hva slags grunnlag har DU til å snakke om lommeboka til faren min!? Fatter er for det første ikke rik for det andre har han ikke en dritt med finansiering av Ferrarien min å gjøre!

 

Planen var originalt å spare enda et år til for så å finansiere alt med egenkapital. Men jeg klarte rett og slett ikke å vente lengre og derfor tar jeg opp et ganske stort lån. men jeg har en rente på 3.8%. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor dette skal være noe mer risikofylt som noe som helst annet lån.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvor mye det går på litern faktisk... men jeg regner med at det blir snakk om et par tusenlapper i uka, hvertfall de første ukene :p

 

I dag ringte eieren og i morra blir den min!!! Jeg kjøper den for 445.000 riktignok 15.000 over mitt original budsjett, men ettersom jeg har fått fastjobb i tilegg til alle småjobbene og kiwi så ser dette meget lyst ut.

Forsikring er enda ikke i boks desverre, men selger sa at hans forsikring var gyldig ut april og at jeg har da den tid til ordne det. Regner med å få fiksa dette i morra. Jeg har IF i bakhånd om ingen andre er villige riktig nok selvom det koster skjorta. Jeg er fortsatt veldig mottagelig for andre tips :)

 

Endelig er drømmen i boks! dagen i morra har jeg visualisert hver eneste dag siden 22.06.2009. Får virkelig håpe den blir som jeg har fantasert!

 

Dagbladet har foresten også kontakta meg, jeg skule ringe tilbake når jeg skal hente den. Men etter flausen i TA er jeg usikker på om jeg tør. Hva synes deere jeg bør?

Endret av Ulrik91
Lenke til kommentar

Planen var originalt å spare enda et år til for så å finansiere alt med egenkapital. Men jeg klarte rett og slett ikke å vente lengre og derfor tar jeg opp et ganske stort lån. men jeg har en rente på 3.8%. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor dette skal være noe mer risikofylt som noe som helst annet lån.

Renten er lav for tiden, så sånt sett er det forståelig at mange ønsker å ta opp lån i disse dager. Bare pass på at du ikke gir deg selv mer enn du kan gape over. Det er bare et vennlig råd fra min side, Ulrik91. :)

 

Hvis du kan jobbe ett eller to år til for å nå opp til hele kjøpesummen, så hvorfor ikke? Bilen stikker ikke fra deg. Det finnes nok av Ferrari'er som kan kjøpes og flesteparten av dem blir heller ikke dyrere med årene.

 

EDIT: Nå ser jeg at bilen er kjøpt, så da får jeg bare ønske deg lykke til, nok en gang. :)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...