Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Det handler ikke om å skryte for trådstarteren tenker jeg meg, det handler om å oppfylle en guttedrøm. Betyr ikke nødvendigvis at det er skryt det er snakk om :thumbup:

Enig. Man må ikke ta alt for å være ren skryting. Samtidig synes jeg at man også skal ha lov til litt selvskryt, dersom man har noe å være stolt over.

 

TS kan senere være stolt over at han hadde baller nok til å gjennomføre en av mange drømmer i livet. De fleste lever og leker med tanken uten å gjennomføre.

 

+1 :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I dag har jeg kommet et hestehode lengre fram i prosjektet!

 

Her er hvorfor og hva:

Jeg stakk innom autostrada en tur. Der snakka jeg med en selger som allerede viste hvem jeg var(?). Han tok meg derfor veldig seriøst. Han sa at han lett kunne skaffe en 348 til 350k, men at dette ville være søppel. For en som er i veldig god stand måtte jeg opp i 440k, å det er jo det jeg har tatt utgangspunkt i så det er bra. Han kunne skaffe forsikring til rundt 15-20k/året om fatter er villig til å være kausjonist. Han skulle sjekke ut om det er noen bra 348er i Norge til salgs nå, om ikke, Europa. Jeg skal kontakte han om et par dager. Jeg spurte også hva jeg kunne regne med å tape om jeg selger den til høsten. Da sa han 0.

 

Etter dette snakka jeg med pappa som har sakt seg villig til å være kausjonist!

 

Deretter gikk turen til banken hvor vi grovt gikk over tall: Om jeg tar opp et lån på ca. 280k som skal betales tilbake får jeg en rente på 3.8% = 800/mnd!!! :D De skulle også sjekke om de kunne matche eller utkonkurere Autostradas forsikringer. Min far og jeg skal i møte med banken til torsdag for å skrive under på en lånsavtale og få mer konkret info.

 

Om ikke dette er nok så har jeg klart å arrangere en kjøretur i en 348 klokka 17.00 i dag! altså om litt over en time!

 

Jeg vil foresten også nevne på at i dag er det 1 år og 1 uke siden jeg hadde 0 på konto og jeg satte meg dette som mål. Det markerte jeg ved å kjøpe meg en liten Ferrari pc :) Akkurat nå har jeg rundt 165k på konto :)

Endret av Ulrik91
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kommer nå rett fra en kjøretur med bilen min!

 

Det var helt rått! Det jeg blei aller emst overaske over er hvor sinnsykt bra den takla fartsdumper og dårlige, norske veier! Det var jo alvorlig talt 0 stress i det hele tatt. Jeg snakka masse med eieren og fikk mange tips om bilen og alt rundt. Dette virker ikke som et økonomisk skudd i foten alikevell :D nå er jeg mer gira enn noensinne! Drømmen er straks virkelig :D

Lenke til kommentar

Jeg stakk innom autostrada en tur. Der snakka jeg med en selger som allerede viste hvem jeg var(?). Han tok meg derfor veldig seriøst. Han sa at han lett kunne skaffe en 348 til 350k, men at dette ville være søppel. For en som er i veldig god stand måtte jeg opp i 440k, å det er jo det jeg har tatt utgangspunkt i så det er bra. Han kunne skaffe forsikring til rundt 15-20k/året om fatter er villig til å være kausjonist. Han skulle sjekke ut om det er noen bra 348er i Norge til salgs nå, om ikke, Europa. Jeg skal kontakte han om et par dager. Jeg spurte også hva jeg kunne regne med å tape om jeg selger den til høsten. Da sa han 0.

 

Litt OT, men var det autostrada ved Bærum/Asker du var innom?

Lenke til kommentar

Ulrik91 registrer deg på fcars.net (egen tråd for oss fra Norge) der kan du få maaaase info om Ferrari samt 348. Samt holde deg à jour med Ferrari treff etc.

Nå er jeg inne på det forumet! Virker veldig bra fordi dette er norske F-eiere og det virker som om alle vil hjelpe hverandre og slik :) takk for tipset!

 

 

Takker for gratulasjoner, men jeg er ikke eier helt enda da :p

Lenke til kommentar

NÅ skal jeg komme med en liten klype fornuft; vil du virkelig kjøpe drømmebilen når såpass mye av sesongen er forbi? Personlig ville jeg nok ventet til neste vår, og hatt bilen nypolert og klar til vårens aller første finværsdag, og hatt glede av den så lenge jeg overhodet kunne. Men såklart, det er forhåpentligvis en drøss av fine dager igjen denne sommeren også...

Lenke til kommentar

Det har jeg faktisk tenkt litt på. konklusjonen blei:

1. Jeg klarer ikke å vente 10 mndr til!

2. Det virker som om jeg får et sinnsykt bra lån og forsikring. Derfor sniffer jeg på ideen om å ha den over vintern (lagra i en garasje seff) og få med meg neste sesong også.

 

Det som er deilig med resten av sommeren er at alle jobbene jeg har nå er fleksi. Jeg kan derfor bruke bilen masse i sommer :)

Lenke til kommentar

Og når du har kost ræva av deg i Ferrarien, solgt den og betalt ned lånet igjen har du sannsynligvis fremdeles penger til å kjøpe deg en skikkelig bruksklassiker; Porsche 911. Denne er veteran i 2012, ergo noen hundrelapper i årsavgift, billig forsikring og billige deler fra PelicanParts :thumbup:

 

60_330098363.jpg

 

Eller om du vil holde deg til italiensk; Lancia Delta HF Integrale 16V. Litt mer komplisert bilhold enn med 911, men alldeles ikke så galt som sitt rykte. Du har jo allerede fått et innblikk i at ting ikke alltid er så galt som "Ola Dunk" vil ha det til ;)Grisemoro å kjøre, som en bekjent fortalte: "en kompis bytta fra Integrale til Porsche. Han angrer fremdeles".

 

Lancia_Delta_Integrale_a6f68bde4145441d.jpg

 

Lancia_Delta_Integrale_DSC07937.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...