ERI91 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har nylig startet å jobbe natteskift på en 7-eleven butikk, hvor arbeidsdagen min avsluttes 4 på natten.. Bor et stykke unna min arbeidsplass, og på denne tiden av døgnet er det bare taxi eller skyss som er mulige transportmidler for å få meg hjem (har ikke lappen, blitt frastjålet min sykkel ) Kom i prat med en taxi sjåfør som fortalte at arbeidsgiveren min var pliktig til å betale turen hjem pga jeg ikke hadde andre alternativer... Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Takk! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 kan aldri tenke meg at dette stemmer. om du da bor 4 timer unna, skal da sjefen din betale 4 timer taxi hver gang du har vakt? synes på ingen måte dette høres rimlig ut, arbeidsgiver har da ingenting med hvordan du kommer deg verken til eller fra arbeidsplassen. ikke at jeg har noen konkrete lover å henvise til, men syntes dette hørtes veldig urimelig ut. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dette må da i så tilfelle kun gjelde om du har arbeidskontrakt på at du skal jobbe dagtid og har blitt "tvunget" til å ta nattskiftet sjølv om du ikkje har transport til å komme deg heim. No veit eg ikkje kor mykje du bruker på taxi for å komme deg heim, men dette kan nok være noke som du kan prøve å forhandle deg fram til med sjefen. Dette er nok ingen lovfesta rett, men om sjefen din er fornøygd med din arbeidsinnsats så skader det ikkje å prøve å forhandle. Lenke til kommentar
ERI91 Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Hmm.. ok, får høre med henne da.. Kanskje vi får en ordning til ikke at jeg har noen konkrete lover å henvise til, men syntes dette hørtes veldig urimelig ut. Vanskelig å henvise til noe som kanskje ikke finnes Prøvde noen forskjellige søk på google før jeg postet, fant ikke noe i farta, spurte derfor her Takk for svar! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jobber du i en investeringsbank er slikt stort sett bakt inn i kontrakten – selger du pølser på 7-11 er det mildt sagt mer spesielt å få dekket kostnader til taxi. Hva med å belage seg på å kjøpe ny sykkel? Lenke til kommentar
ERI91 Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Jobber du i en investeringsbank er slikt stort sett bakt inn i kontrakten – selger du pølser på 7-11 er det mildt sagt mer spesielt å få dekket kostnader til taxi. Hva med å belage seg på å kjøpe ny sykkel? Hehe, jo.. Nysykkel må det også bli etterhvert Men spørs om jeg gidder dette på vintern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå