BSP Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei! Harddisken begynner å fylle seg opp med diverse skatter og minner gjennom tidene. I annledning 1GB left on hdd tenkte jeg å gå til annskaffelse av noen større harddisker. Har funnet ut at prisen og størrelsen på 1TB harddisker er det som passer meg best. Planen er å kjøre to disker i RAID der jeg vil ha backup om noe går galt. Har sett noe på disker og valget mitt står nå mellom: Samsung Spinpoint F1 1 TB Hitachi Deskstar 7K1000.B 1 TB SATA Spørsmålet mitt er egentlig: er det noen grunner for meg å velge den ene forran den andre. Problemet mitt er at jeg ser Samsung har en del feil på noen av diskene sine. Men de som funker er bra. Og hitachi ikke er like populær som samsung (må være en grunn til dette) forskjellene slik jeg ser dem er samsung 32MB cache og hitachi 16MB. Har dette noe å si. Og det er dette som får meg til å bli usikker på dette valget. Har heller aldri vært borti RAID men regner med at begge fungerer bra til dette. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 ville nok tatt samsung av de 2 for 32mb cache. samsung har gjerne flere disker med feil men vil tro de selger endel mer enn hitachi også. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg kjører 12 stk 1tb disker fra samsung i raid. Ingen har feilet enda. Er svært fornøyd med både støy og ytelse. Lenke til kommentar
BSP Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Takk for svar ! Da blir det samsung;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå