chase Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei, har et problem med en PC. Det er en HP Pavilion W5180 hvis det skulle ha noe å si. Den er nylig reformatert, alle drivere installert. Problemet er at jeg ikke kommer på internett trådløst. Nettverket er sikret med 10-sifret kode, og jeg får koblet til nettverket. Må bruke statisk IP-adresse merkelig nok, da jeg har testet med en laptop med trådløst og da får den automatisk tildelt og det fungerer helt fint på den. Jeg har prøvd å resette routeren, bruke en sterkere antenne, bruke forskjellige faste ip-adresser. Bredbåndet er levert av BKK. Hva feilsøking angår så har jeg hvertfall funnet ut at det er noe med den PC'en - kanskje innstillinger for det trådløse kortet. Internettet fungerer fint med kabel, andre PC'er fungerer fint og får tildelt IP-adresse. Har også prøvd å kopiere innstillingene fra den andre PC'en (CMD ipconfig/all, selvfølgelig annen ip adresse), men uten suksess. Hadde vært veldig takknemlig hvis noen kunne hjulpet meg litt her da jeg står helt bom fast. Spør hvis dere lurer på noe ang oppsettet eller noe slikt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Det skal ikke være nødvendig å sette fast ipadresse, sett den til å hente automatisk. Prøv først å slå av kryptering i router. Får du forbindelse til internett nå, så er det kryptering som er feil eller ikke kompatibel. Får du ikke forbindelse ennå og du har bra signalstyrke, så prøv en annen trådløsdriver. Sjekk også at du har slått av kryptering på trådløsnettverk i PC og ikke bare i routeren. Lenke til kommentar
chase Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Hadde tenkt å prøve det i går, men det viste seg at BKK ikke gir tilgang til sine routere. Men mistenker at det kan være driveren også, mottar ingen pakker på trådløst. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg ville nok ha rullet på en ny driver, er du sikker på at du har installert riktig driver? Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Er rimelig sikker, har lastet ned fra HP sine hjemmesider, er jo riktig modellnavn og alt, så burde jo funke? Kan jo teste ut en annen driver som er til samme kortet da.. Lenke til kommentar
chase Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Noen som har flere forslag som kan være til hjelp? Lenke til kommentar
ainap Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Noen som har flere forslag som kan være til hjelp? Noen som har flere forslag som kan være til hjelp? Hvilken ruter har du? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis du er 100% sikker på at du har lagt inn riktig kryptering i PC så må det nesten være driver i PC som er problemet. Lønner seg ofte å hente driver fra chipsetprodusent hvis ikke den fra produsenten virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå