Anew Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Dette er jo Toms fest... men Tom er ikke hjemme. (hva er dette da? en "ingen hjemme alene fest"?) Tom burde ha utpekt en NK. (hvor er forumpolitiet når vi trenger det? ) Lenke til kommentar
LudvigH Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ingen som har noe fastoptikk å låne bort da? Bor i levanger. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 OK, det er avgjort. Jeg slenger meg med, som pingle. Dårlig med tid, men det skal nok gå Men 150mm f/2.8 eller 50mm f/1,4? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har meldt meg på med 35mm makro. Mulig 25mm pancake hadde vært ett bedre valg Sliter med inspirasjon og vilje. Ikke bra start på oktoberfest. Nesten så jeg vurderer å kutte ut hele fotogreia. Mange her som har vurdert å kutte ut og finne på noe annet? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Kan finne på mye annet gøy i tillegg vettu Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Det kan være greit å legge bort kameraene en gang i blandt, men for min del er ikke foto noe det kunne falle meg inn bare å slutte med. Jeg sleit med motivasjonen før Oktoberfesten i fjor, og jeg merker det samme foran årets fest - jeg gruer meg rett og slett litt fordi jeg ikke er sikker på om jeg klarer å "levere" på tilleggsutfordringen min. Det må liksom være noe mer enn bare å knipse et bilde med objektiv X. Jeg hadde det veldig moro med termodynamikk og demontering i april og juni, men nå sliter jeg litt - det handler vel mest om at jeg er så sykt skviset for tid... All work and no play makes Anew a dull boy. PS: Normal er mye "enklere" enn kort tele. Uke 50mm gir meg lyst til å gnage av meg foten. Endret 30. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Det var mulig/lov å bruke mellomringer? Har Oly EX-25. Har ryddet bort objektivene og LX3'en. E-620 og 35mm makro stå framme med nyladet batteri og formatert minnekort. Meldt meg på hardcore Hva nå? Må lese litt i bruksanvisningen til E-620. Må friske opp JPG og div. innstillinger. Edit: Jeg er ikke plaget av den berømte tidklemma. Fortsatt arbeidsledig(=blitt lat) og ser litt mye på TV nå som TV-serie sesongen er startet i USA. Kanskje noe skjer på de 31 dagene? Endret 30. september 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Mellomringer endrer ikke brennvidden, så ja - de kan du bruke. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Da bruker jeg mellomringen med 25mm pancake hvis jeg vil prøve "very close-up macro". 25mm(=50mm) er mer anvendelig enn 35mm(=70mm). Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Nei, jeg får vel hive meg på i siste liten jeg også, da. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har man lov til å bruke annet objektiv utenfor selve utfordringen? Jeg har et fotooppdrag i løpet av måneden, og vil helst bruke 50mm'ern også da. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det har du – unntak kun for hardcore. Men hardcore har jo mulighet til frikort for slike anledninger, så med ett oppdrag burde det gått bra uansett. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Så vidt jeg kan se er det 66 påmeldte. Tror det blir vanskelig å følge med på alle sammen denne måneden. Lenke til kommentar
aCa Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei. Jeg vurderer å bli med på oktober festen som kandidat eller entusiast (hardcore er uaktuelt siden jeg får 7D om ett par dager å må leke med andre linser også!). Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før. Men forsto jeg det riktig, kan jeg ta bilde av hva jeg vil? Så i teorien kunne jeg tatt bilde hver eneste dag av en lyktestolpe? Ja jeg skjønner det hadde vært kjipt men var bare nysjerrig hvor kreativ jeg måtte være Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Et lite spørsmål i forbindelse med å legge inn bilder her. Er det stuereint om jeg bruker Flickr, og så baker inn bildene derfra i postene min her? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før. Men forsto jeg det riktig, kan jeg ta bilde av hva jeg vil? Så i teorien kunne jeg tatt bilde hver eneste dag av en lyktestolpe? Ja jeg skjønner det hadde vært kjipt men var bare nysjerrig hvor kreativ jeg måtte være Joda, du kunne sikker også hatt "lyktestolpa mi" som utfordring, men så får du ikke så mange kommentarer - hvis du tar kjedelige bilder. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Et lite spørsmål i forbindelse med å legge inn bilder her.Er det stuereint om jeg bruker Flickr, og så baker inn bildene derfra i postene min her? Det har pleid å være ok i din tråd, men ikke i galleriet i etterkant. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før. Det er viktig å merke seg at dette ikke er noen konkurranse. Du konkurrerer bare med deg selv, og vinner bare heder og ære. Lenke til kommentar
aCa Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før. Det er viktig å merke seg at dette ikke er noen konkurranse. Du konkurrerer bare med deg selv, og vinner bare heder og ære. Jepp er klar over det, derfor jeg nevnte utfordring også :-) Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Et lite spørsmål i forbindelse med å legge inn bilder her.Er det stuereint om jeg bruker Flickr, og så baker inn bildene derfra i postene min her? Det har pleid å være ok i din tråd, men ikke i galleriet i etterkant. Ok, men om det trengs filer til et galleri i etterkant skal jeg alltids kunne gjøre en egen tilpasset eksport på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå