Jon_ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Lurer på hva som skal til for å legge opp ett ekstra uttak til kabel-TV? Akkurat nå ser det slik ut: ____ | o | inntak til huset | o o| koblet til TV |____| ____ ||__________________________________________| o | |___________________________________________ o o| koblet til kabelmodem 15 m koaksialkabel |____| Skulle gjerne hatt det slik: ____ | o | inntak til huset | o o| koblet til TV |____| __ ____ ||____| |___________________________________| o | |_____ ____________________________________ o o| koblet til kabelmodem splitter|_ | 15m koaksialkabel |____| || || || 5m koksialkabel || _||_ | o | | o o| koblet til TV |____| Noen tips eller råd for mot? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har gjort det slik men du må ha 2 digitele dekodere/rikstv osv. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Ja tenker å sette inn en CAM modul i den nye tven og ta med dekoderkortet ned når det ikke er nok å bare bruke analogsignalet. Det jeg er redd for er problemer som kan oppstå med svake signaler dersom jeg gjør dette selv og egentlig ikke kan mer enn å klippe kabler og sette det sammen igjen etterpå. Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Min erfaring er at det ikke er så lurt å begynne å mekke på coax-kabler dersom du ikke har peiling. Da vil du mest sansynlig få svake signaler, som du sier. Hør med en elektro-kompis om han har vært borti antenne kabler før? Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Kjenner ikke så mange av den typen nei. Mulig at jeg bare må bite i det sure eplet og få en canal digital menn (eller en underleverandørmann) inn for å gjøre det for 1290 kr. Problemet da er at jeg mistenker at de sier at jeg må ha en signalforsterker til 1800 i tillegg, uansett om det er nødvendig eller ikke. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Coax-kabler er lett å mekke på selv, bare man har en tapetkniv og skrukontakter. Feilen veldig mange gjør er at de ikke skjønner at "kappen" av aluminiumsfolie skal være med for å sende strøm i tillegg til signalet. Da blir det elendig signal. På parabol er det et vanlig problem, etter som LNB-ene (parabolhodene) trenger strøm fra dekoderen for å funke. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Si bare nei da? Eller kobble på en splitter til 10kr i ene enden og trekk derifra. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Har hørt at det er vanlig med svake signaler i området mitt, så en bør visst være forsiktig og i hvertfall ikke lage serieinstallasjoner, jfr War sin siste post. Slik bør det visst være (stjerne): ____ | o | | o o| koblet til TV |____| __ ____ ||____| |___________________________________| o | |_____ ____________________________________ o o| koblet til kabelmodem splitter|_ | 15m koaksialkabel |____| // || // || // || 5m koksialkabel // || inntak _||_ hus | o | | o o| koblet til TV |____| Og da blir det nok for mye arbeid for meg. Endret 21. september 2009 av jonarvid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå