PiratRaff Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Selv om du føler at han er din fiende og at han har mobbet deg så kan du banne på at han ikke føler det slik. Det er du som har en negativ ting med han, han har ikke en negativ ting med deg. Selv om han har mobbet deg så har ikke han tatt skade av det og han ser på deg som både et tidligere offer og en potensiell lekepartner. Jeg vet dette svært godt da jeg var sjefs-mobberen på skolen. Jeg mobbet alle de svake, dro av buksa på folk midt foran klassen og gudene må vite hva jeg ikke gjorde. Men jeg så aldri på dem som en fiende eller noe slikt. Jeg kunne fint bli venner med mange av de jeg mobbet. Så du må ikke ta han foir å være en innbitt fiende. Dette hatet er det bare du som sitter igjen med, han føler seg selv veldig godt og har et godt liv. Så ikke vær bitter, ta han inn som venn. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har KONSEKVENT ignorert alle venneforspørsler på Facebook fra tidligere mobbere. Dette fordi uvissheten deres da vil gnage dem mer om de må lure på hvorfor de ikke har fått aksept. Legger du de til som venn, har de vunnet ENDA en gang. La de ikke få den sjansen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_GjestAl_* Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har KONSEKVENT ignorert alle venneforspørsler på Facebook fra tidligere mobbere. Dette fordi uvissheten deres da vil gnage dem mer om de må lure på hvorfor de ikke har fått aksept. Legger du de til som venn, har de vunnet ENDA en gang. La de ikke få den sjansen. Kan ikke si jeg føler annet enn forakt til vedkommende om dagen. Mulig hatet ville kommet tilbake hvis jeg treffer han igjen nå er det kun forakt for en person som i realiteten har ødelagt store deler av livet mitt. Er utifra bildet fysisk sterkere nå enn han så godt mulig jeg ville banka han opp. Problemet med det er at jeg har flyttet og er på hjemplassen kun en gang iblant og sjelden ute på grunn av dårlige minner. Har også lite med venner å gå ut med. Det beste er kanskje å ignorere uten å svare noe, men om de dveler så mye på hvorfor de ikke får svar er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Om dere skal bruke facebook som hevnemåte så synes jeg virkelig synd på folk. Facebook er ikke status i det heletatt. det er et verktøy for å være sosial uten å se hverandre fysisk. Hadde han derimot tatt kontakt med deg face to face, å du ikke hadde sagt et ord eller bare rullet med øyene mens du lirer av deg litt latter , tror jeg kansje det skulle gnaget mer i han en at du ikke aksepterer han som venn på facebook Lenke til kommentar
Gjest Guest_GjestAl_* Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Om dere skal bruke facebook som hevnemåte så synes jeg virkelig synd på folk. Facebook er ikke status i det heletatt. det er et verktøy for å være sosial uten å se hverandre fysisk. Hadde han derimot tatt kontakt med deg face to face, å du ikke hadde sagt et ord eller bare rullet med øyene mens du lirer av deg litt latter , tror jeg kansje det skulle gnaget mer i han en at du ikke aksepterer han som venn på facebook Ja, derfor jeg tenkte å sende en melding sammen med ignoreringen. Kommer ikke til å bite noe i det hele tatt å bare ignorere. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ja, derfor jeg tenkte å sende en melding sammen med ignoreringen. Kommer ikke til å bite noe i det hele tatt å bare ignorere. Gjør du det, så heller du bare mer bensin på bålet og vedkommende kommer til å bruke ENDA mer ressurser på å kontakte deg/mobbe deg videre. Da finner h*n mobilnr ditt, Nettby- og Match-profilen og spammer deg ned til du har måttet "akseptere" h*n. Dermed vinner mobberen IGJEN. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Når en arbeidskamerat skulle invitere gamleklassen sin til 10-års klassetreff, gikk han og gruet seg med dårlig samvittighet til å ringe en fyr som "alltid var raringen alle plaget og ertet". Det beviser jo at selv såkalte "mobbere" endrer seg iløpet av årenes gang. Fyren ble temmelig paff også. Endret 21. september 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Noen kan kanskje endre seg, men jeg mener det er helt unntaksvis. En gang mobber - alltid mobber. Dette har vist seg i alle mine kjente tilfeller. Men bevares, prove me wrong! 1 Lenke til kommentar
DagArne Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ja, derfor jeg tenkte å sende en melding sammen med ignoreringen. Kommer ikke til å bite noe i det hele tatt å bare ignorere. Gjør du det, så heller du bare mer bensin på bålet og vedkommende kommer til å bruke ENDA mer ressurser på å kontakte deg/mobbe deg videre. Da finner h*n mobilnr ditt, Nettby- og Match-profilen og spammer deg ned til du har måttet "akseptere" h*n. Dermed vinner mobberen IGJEN. Leste noe om at Gjestal hadde større fysisk styrke. Mulig gjestAl kanskje er sterkere og kan komme å banke han opp hvis han oppfører seg som drittsekk igjen. Er ikke sikkert mobberen er fysisk sterkere lenger. Jeg heller tror ikke folk endrer seg så mye, men synes det er rart at mobberen legger til offeret på facebook. Det som er farlig med å mobbe offeret kan også ha endra seg og fått større fysisk styrke til å ta et oppgjør. Lenke til kommentar
PiratRaff Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Leste noe om at Gjestal hadde større fysisk styrke. Mulig gjestAl kanskje er sterkere og kan komme å banke han opp hvis han oppfører seg som drittsekk igjen.Er ikke sikkert mobberen er fysisk sterkere lenger. Jeg heller tror ikke folk endrer seg så mye, men synes det er rart at mobberen legger til offeret på facebook. Det som er farlig med å mobbe offeret kan også ha endra seg og fått større fysisk styrke til å ta et oppgjør. Hvis du hadde lest hva jeg skrev: Mobberen på facebook _VET IKKE_ at han er mobber, skjønner du ikke? Mobberen og mobbofferet har to helt vidt forskjellige synsvinkler inn i verden. Mobbeofferet føler seg sterkt angrepet og mobberen føler bare at han fikk skvisa ut nok en tulling som ikke tilhørte der. Men mobberen husker ikke, vet ikke og kan ikke noe for det, føler intet hat eller noen ting som helst til dette. Hvis du nevner det så vil han kanskje klare å huske noe av det han gjorde og sa, det er litt viktig å forstå at alt dette eksisterer kun i hodet til mobbeofferet. Mobberen har ingen negative assosiasjoner med mobbeofferet og dermed husker han ikke mobbeofferet i slik forstand som mobbeofferet husker mobberen. Hvis han har lagt deg til på vennelista så er det meget mulig at han har glemt hva han har gjort mot deg og at han ser på deg som en venn. Det er høyst sannsynlig. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Selvmord etter mobbing på Facebook Need I say more? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har alltid fundert på hva som er værst. En som mobbet personer i flere år, for så å angre , prøve å gjøre opp ( forsoning ) og legge det bak seg ? Eller en som ble mobbet, å senere i livet skal hetse og snakke nedlatende om sin gamle fiende ? ikke akkurat noe bedre menneske selv da Hvordan kan en ta utganspunkt i at personen er likedan, 10 , 20 år etter at mobbingen skjedde ? Vil det ikke være best for begge at de legger saken bak seg ? Du er jo helt ute på bærtur. Saken om at en som er blitt mobbet snakker nedsettende om personen som har gjort en handling er jo klinkende klar. 10-20 år etter? Vel så lenge personen ikke ber om unnskylding 10-20 år etter betrakter jeg iallefall individet som rimelig likt som før. Folk kan forandre seg til både det bedre og til det verre, men i utgangspunktet så er det forstålig at OP ikke vil legge til mobberen. Det å skrive noe til han eller hun virker dog mot sin hensikt, hvorfor bry seg? Du kommer ingen som helst vei med dette. Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Sant, det beste er vel å bare klikke på ignorer linken, men hadde vært interessant å sjekka om vedkommende hadde endra seg, og hva vedkommende har å si. Medlem av ei stopp mobbe gruppe på face også. Endret 21. september 2009 av GjestAL Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvorfor er det flaks at han ble mobbet? og en unnskyldning for hva. Som jeg sa, fordi da har han en unskyldning, unskyldingen gjelder for alt, eksempelifisert her ved at han aldri har hatt en kjæreste "på grunn av mobbingen". Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nå husker iallefall jeg hvorfor jeg hater MIN gamlemor... (hun var ikke til noe støtte i de årene, nei.. Hun sa alltid bare "den som er med på leken"...) *blæh* Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Nå husker iallefall jeg hvorfor jeg hater MIN gamlemor... (hun var ikke til noe støtte i de årene, nei.. Hun sa alltid bare "den som er med på leken"...) *blæh* Det hele handler kun om hvordan du velger at din virkelighet skal være. Om du blir mobbet så le (oppriktig) med så har du plutselig en gratis humørboost =) Som blir dobbelt så bra etterhvert når du kjenner på kroppen din hvor frustrerte mobberne blir Jo mer du blir mobbet jo lettere er det å slå tilbake mot dem uten å i det hele tatt gjøre noe som helst. Og har du det vondt, så er det altid din egen skyld, jobb litt med "hvorfor lar jeg andre påvirke min virkelighet". Endret 21. september 2009 av Gamlemor Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Folkens, dette er Facebook! GjestAL, vil du ha han som fbvenn, aksepter. Vil du ikke, ignorer. Gidd å legg mye tid og krefter i dette. Jeg kan fortelle om min opplevelse. Jepp, jeg ble også mobbet, og gud som jeg hatet fyren. Jeg blir irritert bare jeg tenker på ham, og tidligere var dette en stor kilde til frustrasjon for meg. Men så bestemte jeg meg for: "Dude, jeg liker ikke fyren. No stress." Jeg aksepterer at nei, det er ikke en fyr jeg vil henge med, men jeg gidder ikke å tenke noe mer over det. Jeg er for glad i å være i godt humør til å gå rundt og sture. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Det kan tolkes som en form for unnskyldning at han sender venneforespørsel. Likevel har han ikke krav på en bekreftelse fra din side. Det er mulig å takke ja først, og senere droppe ham som venn. Da hadde han nok blitt ganske paff... Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Nå husker iallefall jeg hvorfor jeg hater MIN gamlemor... (hun var ikke til noe støtte i de årene, nei.. Hun sa alltid bare "den som er med på leken"...) *blæh* Det hele handler kun om hvordan du velger at din virkelighet skal være. Om du blir mobbet så le (oppriktig) med så har du plutselig en gratis humørboost =) Som blir dobbelt så bra etterhvert når du kjenner på kroppen din hvor frustrerte mobberne blir Jo mer du blir mobbet jo lettere er det å slå tilbake mot dem uten å i det hele tatt gjøre noe som helst. Og har du det vondt, så er det altid din egen skyld, jobb litt med "hvorfor lar jeg andre påvirke min virkelighet". Jeg har full kontroll over min virkelighet nå. Mye av det nettopp fordi jeg kan kontrollere hvem jeg slipper inn i min krets. Jeg omgir meg KUN med mennesker som kan oppføre seg og behandler alle med respekt. Hvis noen ikke tilfredsstiller så enkle krav så KUTTER jeg kontakten, dette har jeg gjort med flere og savner de ikke. Det finnes nok ordentlige mennesker til ikke å måtte omgi seg med bermen. Endret 21. september 2009 av Qtecman Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Du sier at du kontrollerer ditt eget liv. Hvorfor lar du da dette gå sånn inn på deg? Hvorfor VURDERER du i det hele tatt å sende et svar tilbake? Jeg har nok av folk jeg ikke liker, eller trives med jeg også. Jeg har kuttet kontakten med de. Enkelt og greit. Har funnet ut det at jeg faktisk ikke får en dritt igjen for det, om jeg forteller de hvor drittsekker de måtte være. Det hjelper på selvfølelsen en liten stund, men jeg hadde nok hadde det like bra i lengden om jeg bare ignorerte de fra første stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå