GjestAL Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ble lagt til som venn av en person jeg ikke har så mye annet enn forakt for på facebook. En person jeg trygt kan si har ødelagt hele ungdomstiden min med mobbing og trakassering på ungdomsskolen og vgs. Er noen år siden nå, men har enda ikke kommet over det. Lurer seriøst på hva jeg skulle svare tilbake eller om jeg bare skal trykke på ignorerknappen og sende beskjed om at han er ignorert. Andre som har opplevt lignende? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Bare ignorer. Han får ingen beskjed. Saken er ute av verden. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 ignorer han. han er sikkert en av de som syns det er status og ha mange venner på FB vil han gjøre opp for drittoppførselen sin gjør han det neppe der Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Tror nok at veldig mange har opplevd dette. Du må nesten tenke over hvordan du vil håndtere det. Det betyr tross alt null og niks hvem du har som "venner" for Facebook. Det er hvordan du forholder deg til dem rundt deg i dagliglivet som betyr noe. -KJ Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Tror nok at veldig mange har opplevd dette. Du må nesten tenke over hvordan du vil håndtere det. Det betyr tross alt null og niks hvem du har som "venner" for Facebook. Det er hvordan du forholder deg til dem rundt deg i dagliglivet som betyr noe. -KJ Tenkte å sende en melding og deretter ignorere vedkommende. Har flyttet derifra for mange årsiden og har ingen kontakt med noen jeg gikk på skolen med. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kan jo være han har forandret seg og angrer på hva han har gjort tidligere. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Folk som ikke har noe å tilføre deg er det bare å ignorere. Ikke send melding, da blir det ofte en masse mas. Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har alltid fundert på hva som er værst. En som mobbet personer i flere år, for så å angre , prøve å gjøre opp ( forsoning ) og legge det bak seg ? Eller en som ble mobbet, å senere i livet skal hetse og snakke nedlatende om sin gamle fiende ? ikke akkurat noe bedre menneske selv da Hvordan kan en ta utganspunkt i at personen er likedan, 10 , 20 år etter at mobbingen skjedde ? Vil det ikke være best for begge at de legger saken bak seg ? Lenke til kommentar
Sanjar Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Be ham dra til helvete. Seriøst. Det er det du føler. Best å få det ut. Note: Det er det skrittet jeg har gått til i livet mitt. Alle som noensinne virkelig har gjort meg noe får i det minste høre det. Bedre enn alternativet. Endret 20. september 2009 av Sanjar Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hvordan kan en ta utganspunkt i at personen er likedan, 10 , 20 år etter at mobbingen skjedde ? Vil det ikke være best for begge at de legger saken bak seg ? Det er likevel en særs dårlig grunn til å akseptere denne personen som en venn på Facebook. Etter at jeg kuttet ned vennelista mi fra et tall som begynte å nærme seg 200, til rett under 90, har Facebook vært et mye mer interessant nettsted, så det er ingen grunn til å ha slike folk som sine FB-venner. Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Nei selvfølgelig ikke Haraldson , skjønner den godt. jeg ville bare innpå det med å forsone gamle synder å hendelser. en som har blitt mobbet vil nok aldri tilgi, men å legge det bak seg er viktig for begge parter Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Bare å trykke på accept. Folk endrer seg og det er ikke noe vits å dvele med noe som hente på ungdomsskolen. Dessuten så får jo du også ekstra "status" på Facebook Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg hadde glatt ignorert den personen. Ikke skrevet noe som helst, kun ignorert. Jeg tviler sterkt på at det vanker noen unnskyldning. Hvis man virkelig angrer tar man en telefon eller sender en sms, sender ikke en venneforespørsel på face. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Bare å trykke på accept. Folk endrer seg og det er ikke noe vits å dvele med noe som hente på ungdomsskolen. Dessuten så får jo du også ekstra "status" på Facebook Det er ikke status å ha mange venner på facebook. TS: Gjør som du selv føler for. Du trenger ikke gi ham noen grunn eller forklaring på hvorfor du ignorerer. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg har alltid fundert på hva som er værst. En som mobbet personer i flere år, for så å angre , prøve å gjøre opp ( forsoning ) og legge det bak seg ? Eller en som ble mobbet, å senere i livet skal hetse og snakke nedlatende om sin gamle fiende ? ikke akkurat noe bedre menneske selv da Mobberen er verst. Om mobberen angrer og prøver å gjøre opp hjelper ikke akkurat om offeret har slitt med det psykisk hele ungdomstida og kanskje inn i det voksne livet etterpå. Jeg kommer aldri til å tilgi folk som har vært ekstremt nedlatende mot meg. Heldigvis kan man lettere velge hvem man vil omgås med når man er voksen. Endret 21. september 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg ville mest sansynlig trykket ignore uten noen melding, og fortsatt livet mitt som før. Ville ikke hatt noen interesse av å ha kontakt med de som hadde ødelagt halve ungdommen min, men heller ikke noen interesse av å la de få vite at de blir ignorert heller.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_GjestAl_* Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har alltid fundert på hva som er værst. En som mobbet personer i flere år, for så å angre , prøve å gjøre opp ( forsoning ) og legge det bak seg ? Eller en som ble mobbet, å senere i livet skal hetse og snakke nedlatende om sin gamle fiende ? ikke akkurat noe bedre menneske selv da Hvordan kan en ta utganspunkt i at personen er likedan, 10 , 20 år etter at mobbingen skjedde ? Vil det ikke være best for begge at de legger saken bak seg ? Kan ikke se at å legge meg til på facebook er å angre, da hadde jeg kunnet forvente ei melding fra personen. Å si at jeg ikke har annet enn forakt for personen er ikke å hetse og snakke nedlatende, men sannheten. Kan vel si at jeg måtte opp i tredveårene før jeg kom meg sånn omtrentlig fra mobbingen. Har enda ikke hatt kjæreste pga mobbingen, men satser på at det også ordner seg. Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nå snakker jeg ikke bare om facebook men every day life folks. Er mer en bare facebook dette handler om Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Kan ikke se at å legge meg til på facebook er å angre, da hadde jeg kunnet forvente ei melding fra personen. Å si at jeg ikke har annet enn forakt for personen er ikke å hetse og snakke nedlatende, men sannheten. Kan vel si at jeg måtte opp i tredveårene før jeg kom meg sånn omtrentlig fra mobbingen. Har enda ikke hatt kjæreste pga mobbingen, men satser på at det også ordner seg. Ser ut som om det er flaks at du ble mobba fra mitt ståsted, så har du en unskyldning. Godta han! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Kan ikke se at å legge meg til på facebook er å angre, da hadde jeg kunnet forvente ei melding fra personen. Å si at jeg ikke har annet enn forakt for personen er ikke å hetse og snakke nedlatende, men sannheten. Kan vel si at jeg måtte opp i tredveårene før jeg kom meg sånn omtrentlig fra mobbingen. Har enda ikke hatt kjæreste pga mobbingen, men satser på at det også ordner seg. Ser ut som om det er flaks at du ble mobba fra mitt ståsted, så har du en unskyldning. Godta han! Hvorfor er det flaks at han ble mobbet? og en unnskyldning for hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå