Gå til innhold

Kjøp av Paintball! Trenger hjelp!


petter268

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer ann på hvor du skal spille.

 

Hvis du skal spille i skogen vil jeg anbefale:

 

Tippmann Model 98c PRO ACT E PS

Tank - 1.1 liter Crossfire luftsystem

Magasin - Dye Rotor

Maske - Vforce Profiler

 

Der har du en SUPER pakke.

Har spilt paintball i 2 år, så jeg veit at denne pakka er konge.

 

Tingen med tippmann er at det tåler utrolig mye. Og hvis du skulle være så uheldig at noe ble ødelagt så er det enkelt og finne deler.

 

 

Hvis du skal spille på bane(oppblåsbare dekninger) vil jeg anbefale:

Bob Long Progegè

Tank - 1,1 liter stako

Magasin - Dye rotor (for maling) eller Viewloader Evlution 3 (for reball)

Maske - VForce Profiler

 

Hva enn du og kameraten din gjør, så ikke spar penger på maska. Kjøp en dyr en som ikke dugger. Hvis du kjøper en billig en dugger den bare og da er det ikke noe gøy.

Lenke til kommentar

Tusen hjertlig takk!

 

Vi skal bruke markørene i skogen.

 

Jeg tror du fikk meg til å kjøpe denne. :p

 

Men det avhenger av at jeg kan bruke en kompressor så jeg får luft.

 

Vet du om noen plasser man kan fylle flaskene? Helst gratis.

 

Jeg bor ved en golfbane, de har en kompressor som klarer 7 eller 8 på den "saken".:p Husker ikke hva det blir målt i. Men den kompressoren klarer å få luft i traktor dekk. Den er veldig kraftig. Tror du jeg kan bruke denne kompressoren til å fylle en dykker flaske?

 

Vi skal bruke markørene i skogen.

 

Og du! Jeg må vite om denne er kraftig. Jeg må ha en som er skikkelig kraftig, for de skal få vondt .!

Endret av petter268
Lenke til kommentar
Spørs hvor mange bar dere skal spille på.

Sist jeg spilte spilte jeg på 11 bar, 7-8 bar holder for vanlig spilling.

Dummeste jeg har hørt

Du må opp til 50 - 100 bar for at ballen i det hele tatt skal komme seg ut av løpet.

Max trykk er 300bar eller 4500psi (så ikke fyll over 300 bar)

 

Bar = måleenhet på lufttrykk

psi = det samme som bar

Bar og psi kan sammenlignes med cm og tomme

 

Beklager, men den kompressoren ved golfbana er altfor liten.

Du må skaffe deg en dykkertank og en fyllestasjon

 

Du må ta med dykkertanken til en brannstasjon og fylle den der. Og ja, det koster og fylle den, så det er lurt og få seg fyllekort hvis de har det. Det koster ca 50 kr og fylle dykkertanken.

 

Du kan jo kjøpe din egen kompressor, men den koster minimum 20000,-

 

Den skyter hardt.

max lovlig hastighet på ballen er 300 fps (fot per sekund), og 220 - 230 fps på reball (gummikuler)

Den markøren kan du stille opp til 380fps, så den skyter hardt nok.

Endret av fredrikmo
Lenke til kommentar

Du skrev tidligere

Jeg bor ved en golfbane, de har en kompressor som klarer 7 eller 8 på den "saken".:p Husker ikke hva det blir målt i. Men den kompressoren klarer å få luft i traktor dekk. Den er veldig kraftig. Tror du jeg kan bruke denne kompressoren til å fylle en dykker flaske?

Og du lurer hvordan jeg vet den er for dårlig

Du kan vel ikke vite om den er for "dårlig"..:p

 

Hva må den kompressoren klare for at det skal gå? Si et tall jeg må ha.

 

Altså du må ha en kompressor som kan fylle 200 - 300 bar.

Det er mye mer lønnsomt og og fylle dykkertank på en brannstasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det stemmer, kompressoren må klare 300 bar (4500psi) for å kunne fylle en vanlig 1.1 liters lufttank. Alle markører skyter hardt, og om du har blitt truffet av en vet du hvor vondt det er. På 98C kan man stille på hvor hardt den skal skyte, men jeg ville ikke prøvd å drepe vennene dine heller...

 

Riktig som det blir sagt er; IKKE spar inn noen kroner på en billig maske! Jeg kjøpte det beste med en gang, Dye i4, og jeg råder dere til å gjøre det samme. (trenger ikke å være akkurat den, men noe i samme klasse) E-trigger har lite for seg når man skal spille i skogen, og Dye Rotor har da heller lite for seg. Men om du absolutt vil ha fullauto så kan det være verdt det, men ikke spar inn på maske for å få råd til Dye Rotor!!!

 

Mvh

Halvard :)

 

PS: 98 Custom (Pro) er en knallgod markør. har prøvd A5 endel og, siden mange av vennene mine har den, men liker bedre 98C Pro, siden den har bedre grep og virker litt mer påkostet (kvalitetsmessig) enn A5.

Lenke til kommentar
Det stemmer, kompressoren må klare 300 bar (4500psi) for å kunne fylle en vanlig 1.1 liters lufttank. Alle markører skyter hardt, og om du har blitt truffet av en vet du hvor vondt det er. På 98C kan man stille på hvor hardt den skal skyte, men jeg ville ikke prøvd å drepe vennene dine heller...

 

Riktig som det blir sagt er; IKKE spar inn noen kroner på en billig maske! Jeg kjøpte det beste med en gang, Dye i4, og jeg råder dere til å gjøre det samme. (trenger ikke å være akkurat den, men noe i samme klasse) E-trigger har lite for seg når man skal spille i skogen, og Dye Rotor har da heller lite for seg. Men om du absolutt vil ha fullauto så kan det være verdt det, men ikke spar inn på maske for å få råd til Dye Rotor!!!

 

Mvh

Halvard :)

 

PS: 98 Custom (Pro) er en knallgod markør. har prøvd A5 endel og, siden mange av vennene mine har den, men liker bedre 98C Pro, siden den har bedre grep og virker litt mer påkostet (kvalitetsmessig) enn A5.

 

Du har rett med det at dye rotor har lite for seg, men de fleste som spiller i skog går over til banespilling senere. Så da ville han slapp å kjøpe et nytt magasin.

Har selv hatt en Tippmann A5, men likte den ikke.

En tippmann 98 er mye bedre enn A5 etter min mening grunnet grepet, du kan velge hva slags magasin du vil ha, og muligheten for drop forward.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...