Gå til innhold

Oppbevaring av krabber i sjø-

Rocky1

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan oppbevare krabber levendes i sjøen? Når jeg har dratt krabbeteinene seint om kvelden og ikke orker og koke dem eller om jeg har fått mange. Da hadde det hvert greit og oppbevart dei i en kasse eller noe under brygga. noen som har tips?

Har forresten hørt om plast tønner som man kan båre hull i, men aner ikke hvor man får tak i de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo lage det som heite ei fiske-kiste. det ser ut som en båt med massse avlange hull og skillevegger. Som man brukte før i tida til og oppbevare fisk i og sank den ned i sjøen. Eller man brukte og henge den etter båten vist det var liten plass i båten.

Ser da slik ut :http://www.miljolare.no/innsendt/bilder/3244/5417/4a089276a48e5/p5070053.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet hvordan jeg kan oppbevare krabber levendes i sjøen? Når jeg har dratt krabbeteinene seint om kvelden og ikke orker og koke dem eller om jeg har fått mange. Da hadde det hvert greit og oppbevart dei i en kasse eller noe under brygga. noen som har tips?

Har forresten hørt om plast tønner som man kan båre hull i, men aner ikke hvor man får tak i de.

SANKE TEINE LAGER DU ENKELT AV NOEN PLANKER BARE LAG DE SOM EN STOR TRE TEINE UTEN INGANG MENN ETT LOKK PÅ TOPPEN OG SÅ MATER DU DEM MED SEI (SEI ER BEST :thumbup: ) JEG KJENNER EN MANN SOMM SATTE ETT NETT OVER BUKTA HANS SÅ KRABBENE IKKE KOM UT LYKKE TIL :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

SANKE TEINE LAGER DU ENKELT AV NOEN PLANKER BARE LAG DE SOM EN STOR TRE TEINE UTEN INGANG MENN ETT LOKK PÅ TOPPEN OG SÅ MATER DU DEM MED SEI (SEI ER BEST :thumbup: ) JEG KJENNER EN MANN SOMM SATTE ETT NETT OVER BUKTA HANS SÅ KRABBENE IKKE KOM UT LYKKE TIL :w00t:

takk takk, var det jeg gjorde. funka fett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

plasser de i en kasse, som du har gjort synkbar, denne kassen må også ha god perforeringer slik at ferskt SALT vann kan komme gjennom hele tiden, IKKE senk kassen eller det du velger og plasere dem i helt til bunn, men la dem henge i bryggen slik at de ikke når bunn, la kassen være solid matreel slik at de ikke klyper seg vei gjennom. Og en siste ting, IKKE GI DEM MAT! dette vil føre til krabbedød!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
plasser de i en kasse, som du har gjort synkbar, denne kassen må også ha god perforeringer slik at ferskt SALT vann kan komme gjennom hele tiden, IKKE senk kassen eller det du velger og plasere dem i helt til bunn, men la dem henge i bryggen slik at de ikke når bunn, la kassen være solid matreel slik at de ikke klyper seg vei gjennom. Og en siste ting, IKKE GI DEM MAT! dette vil føre til krabbedød!

JASSÅ det gjør jeg har ikke merket krabbe død bare 1 til 2 døde? det var de minste krabbene jaja kanskje ikke så lurt alikevell vist man skall fete de opp kan man jo ta strikk over klørene eller rive de av vist ikke man spiser de da :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...