Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Startlinjen osv vises ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter her med et lite problem med pcen. Fikk bluescreen, når jeg startet pcen opp igjen så fungerer det helt fint helt til jeg har logget inn på brukeren. Bakgrunnsbildet kommer opp, men jeg kan ikke se noen ikon på skrivebordet eller selve startlinjen.

Noen som vet hva problemet kan være? og hvordan jeg kan fikse det?

Jeg vil helst ikke formatere pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har du prøvd å trykke F8 under oppstart, og velge sikkermodus, er det noen forskjell?

Kan du instalere Malwarebytes Anti-Malware i sikkermodus, og ta en scan?

Hvis ikke, så kan du prøve å boote fra Avira AntiVir Rescue System cd, og ta en scan! Last den, dobbel klikk på den, sett en cd i brenneren, Kjør og Burn CD. Du har nu laget en cd du kan boote i fra, hvis du har cd-rom som første boot device i bios.

På noen pc'er blir Avira uleselig, vet ikke hvorfor!

Liten Avira guide!

Det er også greit å opplyse hvilket operativsystem du har, hvis noen har en grei guide til reparering av os.

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet på min gamle PC. Den funket helt fint, bortsett fra at man måtte starte alt fra oppgavebehandling/task manager, så det var jo på en måte tungvint. Mitt tips er å ta back up av alt du har som er viktig, før du i det hele tatt gjør noe annet. Min gamle PC fungerte helt fint, jeg brukte den i en slik tilstand i flere måneder, helt til jeg skulle "fikse" problemet.

Det jeg gjorde da jeg skulle "fikse" problemet var at jeg tok en scan med Malwarebytes Anti-Malware, og den fant mye snusk. Da jeg restartet PC'en ville den ikke starte seg opp igjen, siden windowsfiene elns hadde tydligvis blitt ødelagt. Så moralen i historien er; Ikke rør det som allerede funker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...