Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PSU

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en PSU til serveren min. Den skal kunne gi nok watt til hovedkortet mitt ( http://no.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=1 ) i tillegg til å kunne gi strøm til minst 5 sata harddisker. Kontakten fra PSUen må selvsagt passe med HK (vet ikke om jeg trenger 24+4 når det står der eller om det holder med 20+4) Hvis ingen kan hjelpe meg med å finne PSU så vil jeg veldig gjerne hvor mange watt jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammen med Corsair VX 450W er dette en klassiker til filserver. Men VX 450W koster nesten 200 kr mer.

Ut fra det jeg har lest av tester så får du ikke noe annet i denne prisklassen/ytelse som kan konkurrere. Laget av Seasonic, og har omtrent samme konstruksjon/design som VX 450W, Antec EarthWatts 500 med flere.

Ellers så holder det med 20 + 4 på slike oppsett, men som helt korrekt poengtert av leifeinar så lages ikke PSU er med 20 + 4 lengre, de lages med 20(24) + 4(8) i dag. Dvs. ATX pluggen er på 24, hvor 4 stk kan kobles fra for montasje i gammelt hovedkort. ATX 12V er enten 4 eller 8, hvor også 4 kan kobles løs.

Jeg har diverse hovedkort og PSU-er med alder fra 7 år og nyere, og alt går pent og fint om en annen. Klart jeg bruker ikke en 7 år gammel litt svak PSU på et nyere mer kraftfult oppsett til daglig, men jaggu startet det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...