It's me Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har et Connect3D Raedon 9500np kjøpt fra PSdata. Kortet har fungert glimrende, men da jeg skulle koble til tv-en min for å se film så "regner" det hvite streker på skjermen fra høyre til venstre nedover. Minner om riper på en mobilskjerm, bare at de beveger seg. I noen farger er de lite synlig, mens andre farger feks. svart så er de helt forferdelige å se på. Har brukt tven (Panasonic av nyere dato, widescreen, s-video m.m) mye til tv ut før uten problemer. Har prøvd med både s-video og sånn gammel gul kabel, men med samme resultat. Tok fram en liten 14 tommers tv (dataskjermen min er 21' ) som jeg også har brukt til tv-ut uten problemer. Brukte da "s-video til gul adapter på kortet" (som fulgte med) og koblet den så inn via scart til tv'en. Da ble bildet klart, men svar/hvitt. Brukte før Catalyst 3.2 drivere, og har også prøvd med 3.4 drivere som jeg nå bruker. Noen innstilinger el. som kan være feil, eller er kortet rett og slett defekt? Dette er kortet jeg fikk i retur pga det første kortet jeg fikk var helt defekt. Håper på tips og råd. Lenke til kommentar
crom Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Oppsettet ditt står selvfølgelig til PAL-B eller G? Flimmerbildet du får høres ut som NTSC bilde på en 50hz PAL tv, og svarthvitt får du hvis du ser NTSC på en PAL tv som takler 60hz Men etter alt og dømme så bør panasonic tv'n din takle både PAL og NTSC Lenke til kommentar
It's me Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Oppsettet ditt står selvfølgelig til PAL-B eller G? Hvordan stiller man det? Fra før har jeg at Asus Ti4200 og da var alt plug and play. Flimrer ikke, men lange hvite streker som ser ut som regn. Panasonic'en er 2 år gammel. Kostet 8k og jeg tror den har ganske bra. Har black line s bilderør, 2 scart, gul/rød/hvit inn-kontakter på siden og en s-video inngang) Begge tv'ene har vært plug and play før. Lenke til kommentar
fetaosten Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har også problemer med 9500np kortet mitt. Har Sapphire riktignok da.. Men hos meg funket tv-ut glimrende i ca 2-3 mnd. I slutten av april merket ejg at kvaliteten på bildet på TVen begynte å bli betraktelig dårligere, og en ukes tid etter dette, sluttet den å virke i det hele tatt. Jeg har prøvd å reinnstallere drivere flere ganger (prøvd catalyst 3.1, 3.2 og 3.3 drivere) uten at jeg får noe bilde på TVen. Noen som tror det vil hjelpe å ta kortet ut og sette det inn igjen? Noen andre ting som kan hjelpe? Lenke til kommentar
crom Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Kjenner desverre ikke til oppsett på Raedon kort, kun gjort dette på nvidia og noen wannabe laptop greier, men det bruker å være under egenskaper på skjerminstillinger. www.google.com er også en god venn Lenke til kommentar
Ash Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Såvidt jeg vet så velger du mellom NTSC og PAL ved å endre på en dip-switch på skjermkortet (På Radeon 9x00 skjermkort med tv-ut). Så du bør nok RTFM!!! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Såvidt jeg vet så velger du mellom NTSC og PAL ved å endre på en dip-switch på skjermkortet (På Radeon 9x00 skjermkort med tv-ut). Så du bør nok RTFM!!! Dip-switch, er den fysisk plasert på skjermkortet? Evt hvor finner jeg den og hvordan ser den ut? Hva er RTFM? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Såvidt jeg vet så velger du mellom NTSC og PAL ved å endre på en dip-switch på skjermkortet (På Radeon 9x00 skjermkort med tv-ut). Så du bør nok RTFM!!! På mitt Sapphire 9000 Pro (som har samme software som Sapphire 9500) finnes valget PAL / NTSC i Egenskaper for skjerm -> Avansert -> Visning -> Egenskaper for TV: - men tror ikke at det løser dette problemet. Det kan være driverproblemer, fysisk feil på kortet eller kanskje dårlig jording i kort eller kabel... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Fant ikke ut av det så nå har jeg sendt det inn. Hvis jeg er heldig så er det defekt og så får jeg nytt. Kjipt hvis det fungerer og jeg må betale testgebyr, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå