Muriazen Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg kjøpte stasjonær pc fra komplett.no for ett år siden. Dette var da den de hadde å tilby som kompletts bruker-pc. jeg gjorde et par konfigurasjoner på den som feks. ram og skjermkort. Men nå etter et års bruk har jeg begynt å merke stadig kraftigere "legg" under spilling for det meste. (som feks. når jeg spiller wow og teleporterer til Ogrimar). "legget" merkes som at musepekeren hakker veldig når jeg flytter på den, og bildet "lagger" med. Noen som kan hjelpe meg, slik at jeg får en slutt på dette. Hva burde jeg gjøre? evnt. hvilke komponenter burde må jeg bytte ut? ps. datamaskinen har ikke vært åpnet siden jeg fikk den, så det kan forekomme litt støv. kan dette være med å føre til "legget" og i så tillfelle. Er det greit å støvsuge pcen, eller kan det være skadelig? Kan som dere kanskje ser ikke så alt for mye, så forklaringer kommer godt med:) Om datamaskinen: OS: Windows vista home premium 32bit CPU: Intel ® Core Duo CPU E8400 @ 3.00GHz Computer Memory: TotalPhysicalMemory 3326 (2x 2gb ram) Display: NVIDA GeForce GTX 260 Hdd: 2x SAMSUNG HD502IJ SCSI Disk Device size: 465,76 GB (data info er hentet fra PC RAPPORTEN som fulgte med datamaskinen, så jeg beklager på det sterkeste om dette ikke strekker til. i så tilfelle så gi beskjed om hva som må "utbedres" så skal jeg se hva jeg finner ut) Lagget kan virke som det forekommer oftere, når pcen har stått på i lengre tid (døgn+) Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 For det første så må du sjekke om det er andre prossesersom kjører mens du spiller. Kan være at det er det om fører til "laggingen". Er "laggingen" konstant eller kommer den av og til? Ellers så er pc'en din mer enn bra nok, teknisk sett. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Laggingen kommer av og til. og er ikke konstant. Og når det gjelder andre prosesser så har jeg prøvd og avslutte msn, xfire, skype og utorrent, men laggingen forekommer fortsatt. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 For det første så må du sjekke om det er andre prossesersom kjører mens du spiller. Kan være at det er det om fører til "laggingen". Er "laggingen" konstant eller kommer den av og til? Ellers så er pc'en din mer enn bra nok, teknisk sett. Laggingen kommer av og til. og er ikke konstant. Og når det gjelder andre prosesser så har jeg prøvd og avslutte msn, xfire, skype og utorrent, men laggingen forekommer fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå