Gå til innhold

Hjelp til programmet mitt

branngutten

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til treningsprogrammet mitt.

Har trent i ca 1 år nå. har kun benk, manualer og stang.

Dag1 Biceps,rygg,triceps

Hantelcurl: 3 * 8.

Bicepscurl: 3 * 8.

Omvendt bicepscurl: 2 *8

En arms tricepspress over hodet: 3*10

Franskpress: 3 *8.

Tricepsdips mot benk: 3*40

En arms hantelroing: 3*10

Markløft: 3*10

Foroverbøyd roing: 3*10

Dag 2 Bryst, bein, skuldre

Sidehev 3*10

Skulderpres 3*10

Stående roing 3*10

Knebøy 3*10

Stående tåhev 2*20

---- 3*12

Benkpress 3*10

Skråpress flyes 3*10

Skråbenk 3*10

Dag 3 og 4 byttes noen av øvelsene ut.

Hva kan forbedres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller ha kjørt triceps på bryst dagen

Alt kan forbedres, her er bare en liste med dårlige iso øvelser. (Kjør iso øvelser hvis du er en proff bodybuilder som kjører 60kg eller mer på biceps curl)

Og hvorfor kjører du markløft an sist? Markløft er en av de tyngste øvelsene, og bør kjøres først.

Samme på bryst dagen, Knebøy skal være først. Også kommer benkpress.

Tipper også at du hadde fått i gang et bedre program hvis du hadde kjørt flere baseøvelser som, pull ups, dips osv. Og droppet alle iso øvelsene. Dips holder massevis for triceps. Og på bryst kan du kjøre 2 øvelser fordi det er en større muskel, chin ups/pull ups er konge øvelse for biceps, og stangroing.

Jeg vet ikke bakgrunnen din, men du høres ut som en nybegynner. Så her spør du om overtrening.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Ville heller ha kjørt triceps på bryst dagen

Alt kan forbedres, her er bare en liste med dårlige iso øvelser. (Kjør iso øvelser hvis du er en proff bodybuilder som kjører 60kg eller mer på biceps curl)

Og hvorfor kjører du markløft an sist? Markløft er en av de tyngste øvelsene, og bør kjøres først.

Samme på bryst dagen, Knebøy skal være først. Også kommer benkpress.

Tipper også at du hadde fått i gang et bedre program hvis du hadde kjørt flere baseøvelser som, pull ups, dips osv. Og droppet alle iso øvelsene. Dips holder massevis for triceps. Og på bryst kan du kjøre 2 øvelser fordi det er en større muskel, chin ups/pull ups er konge øvelse for biceps, og stangroing.

Jeg vet ikke bakgrunnen din, men du høres ut som en nybegynner. Så her spør du om overtrening.

Dips blir kjørt på dag 3.

Grunnen til at jeg tar knebøy og markløft til slutt er fordi jeg vet at da er jeg varm. Uansett så er dette såpass harde øvelser at jeg vil ikke starte en treningsøkt med såpass hard øvelse.

Lenke til kommentar
Opprett gjerne en treningslogg. :)

Det skal jeg gjøre ;)

Men trenger litt hjelp til RYP programmet. Siden jeg ikke har mulighet til å ha nedtrekk, hva slags øvelse burde jeg da ha der? Vil også ha med benkpress, men kun en gang i uka. Er det mulig å få ha med i programmet?

Hvis jeg for eksempel tar 65 kg i knebøy på 10 reps, hvor mye skal jeg da ta på 15 reps med M*0,65?

Endret av branngutten
Lenke til kommentar

Seriøst. RYP har en egen kalkulator hvor du skal skrive inn dine 10RM-vekter så regner den ut alt for deg i 6 uker fremover. Eventuelt kan du jo bytte ut M'en i det regnestykket ditt med vekten din og se selv..

Du kan så klart alternere som du vil, f.eks. bytte ut skråbenk i RYP med benkpress én dag, men det er jo tanke bak programmet så det beste er å holde seg til det slik som det står. Om du ikke kan ta nedtrekk kan du ta hang-ups, det er omtrent akkurat de samme musklene, eneste er at du ikke kan ha progresjon. Men du kan vel ta så mange reps du klarer hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...