Emomilol Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Vil 8 km langkjør én gang i uken være nok for å øke utholdenheten? Jeg trener styrke (StrongLifts5x5, mandag, onsdag og fredag) 3 ganger i uken. Hvor mye mer effektivt er det å jogge 8 km langkjør to ganger i uken (torsdag og lørdag/søndag) i forhold til én? Alle innspill er velkomne. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Vil 8 km langkjør én gang i uken være nok for å øke utholdenheten? Jeg trener styrke (StrongLifts5x5, mandag, onsdag og fredag) 3 ganger i uken. Hvor mye mer effektivt er det å jogge 8 km langkjør to ganger i uken (torsdag og lørdag/søndag) i forhold til én? Alle innspill er velkomne. vil si at du burde løpe 2 ganger i uken, for å si det veldig enkelt og noe unøyaktig så trener du jo dobbelt så mye å får da opp kondisjonen dobbelt så fort, VELDIG ENKELT FORKLART! du kan også trene f. eks. bakkeløp en gang i uken så blir det litt variasjon også : ) Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Ja. Det virker rimelig at treningseffekten er propojonal med treningsmengden så lenge det ikke går ut over restitusjonen. Men gitt at jeg da også trener tre ganger i uken, vil jeg da få bedre kondisjon av å løpe f.eks. to eller tre ganger i uken, eller vil det virket mot sin hensikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå