PixelCombat Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Heisann. Jeg vet ikke om dette er riktig kategori å legge inn dette i. Men jeg lurte på hvilke mikrofoner som gir profesjonell melodic death metal lyd. Trommesettet mitt er bygd opp sånn her: (Trommesett: TAMA Imperialstar) Basstromme 20" x 18" Tam 10" x 8" Tam 12" x 9" Gulvtam 14" x 14" Skarptromme i stål 14" x 5,5" Zildjian ZHT Hi-Hat 14" Zildjian ZHT China 18" Zildjian ZHT Flat Ride 20" Zildjian ZHT Splash 10" Zildjian ZHT Medium Thin Crash 16" Zildjian ZHT Medium Thin Crash 18" Basix Dobbeltpedal Takk på forhånd. - Marius Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Her er eit ok sett. Er litt usikker på korleis lyden er i overhead mic i forhold til feks nokon frå AKG. Lenke til kommentar
PixelCombat Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Hei. Takk for kjapt svar. Jeg tittet litt rundt på forskjellige butikksider, og fant det der til 3395,- http://www.trommeslager.no/product_info.php?products_id=2244 Hadde dette også vært et bra sett? http://www.lydfaktor.no/product_info.php?p...5a5cd72eec99528 - Marius Endret 20. september 2009 av PixelCombat Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har alder prøvd dei mikrofonane som du linka til hos lydfaktor, men har god erfaring med shure sine mikrofonar. I tillegg til pakka du linka til kan du sjå på denne for skarp/hihat. Lenke til kommentar
PixelCombat Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Jeg kikket også litt på Sennheiser og AKG sine mikrofoner. Da fant jeg disse: Sennheiser E604 (Til skarp og tammer) AKG D-112 (Basstromme) AKG C-451 (Overhead) Dette blir ganske dyrt, men jeg er mest opptatt av kvaliteten på lyden. Kom visst opp på 12.000,- Men angående den du linket for skarp/hihat. Har du testet den selv? Er det bra kvalitet? Også en ting til jeg lurte på. Jeg er ganske nybegynner når det kommer til studiooppsett. Er alt jeg trenger en mikser? Eller er det noe mer som er anbefalt for å få profesjonell lyd? Takk, Marius. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har vel ikkje så mykje greie på studio-lyd eg heller.. Har testa SM-57 ja og den gjer heilt grei lyd til skarp og hihat. Du treng ein miksar og ein pc eller opptaksmaskin Lenke til kommentar
PixelCombat Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Ok. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå