f(x) Skrevet 20. september 2009 Rapporter Del Skrevet 20. september 2009 Hei! Lekte meg litt ute med Pentacon 50mm f/1.8 ute i går Blåklokke: 50mm, 1/500s, ISO 100, f/1.8-tror jeg Knopp: 50mm, 1/200s, ISO 100, f/1.8-tror jeg Jeg -tror- at bildene ble tatt med f/1.8, men jeg er ikke sikker. Dette er et gammelt objektiv så EXIF (og kamera) vil alltid vise f/2.0 uansett virkelig blender. Har ikke gjort så mye annet enn oppskarping, kontrast og litt farge. Jeg er klar over at knoppen er litt utbrent, men ellers? Stilen i blåklokkebildet er med vilje. Hva synes dere? Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 21. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2009 Bump. Noen må da mene noe? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 21. september 2009 Rapporter Del Skrevet 21. september 2009 Lenseflare'n nede til venste i blåklokkebilde er veldig forstyrrande. Likte heller ikkje at det var så utbrent. (Men det var du no klar over). Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 friske grønne farger og veldig fin bokeh. det første syns jeg ble for matt og utbrent Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Blåklokkebildet likte jeg ikke, veldig svake farger, for sterkt motlys imo. Knoppebildet derimot, det likte jeg godt! Kunne kanskje prøvd å få motivet litt lenger ute til siden, men ellers har jeg ingenting å utsette Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Likte blåklokkebildet best. Noe med stemninga jeg likte bedre enn på knoppebildet. Er ikke så flink så sier jo bare det jeg liker. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Det første var for dårlig til å kommentere. Nr2 var definitivt bedre, fine farger og bra komposisjon. Neste gang, pass på å ikke brenne ut viktige partier, lik de som er i fokus osv. Og prøv å få bakgrunnen enda lengre vekk fra det som er i fokus, bildet blir så mye mer behageligere å se på Endret 24. september 2009 av Inc Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 24. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Takk for tilbakemeldinger folkens! Kan se om jeg får til å ta noen bedre bilder på samme sted neste helg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Bare meg som likte blåklokkebildet? Noe med lyset og fargene som bare klikker for meg, hvertfall.. Smak og behag i guess Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 29. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Det var vel en følelse jeg prøvde å formidle i det første bildet, men jeg skjønner at fototeknisk sett var det kanskje ikke så bra. For meg avhenger det veldig av hvordan jeg ser på bildet. At det ble litt for lyst var slikt jeg ønsket at det skulle være. Det andre bildet ble litt overeksponert pga. at jeg hadde litt dårlig tid, og jeg så dermed ikke gjennom alle bildene nøye. Jeg så det derfor ikke før jeg fikk bildene over på PC. Jeg begynner i hvertfall å forstå at en annen person ikke nødvendigvis ser på et bilde på samme måte som det jeg gjør. Takk for alle svar! Endret 29. september 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå