pseudofilosofen Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei, Har fått suse Linux 8.1 som tre iso-filer, og den første er bootCD. Men får ikke til å lage den første CD som boot. (har stilt inn på boot fra CD i Bios). Jeg bruker Nero 5.5. for å brenne, og brenner i Windows XP Home. Hvordan gjør man dette. Anders Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 hmmm... se heller på suse.com om du finner noen bootdisker som du kan laste ned og legge på diskett Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Takk for tipset. men her er poenget at disse diskene fulgte med PC Plus (på DVD), og skulle altså bare være å brenne. Jeg får til å brenne, men da ser det ut til at selve isofilen bare blir brent inn på disken, og ikke at disken "gjøres om" til en vanlig bootbar cd. Hvordan får jeg til dette siste i Nero 55. ? Takknemlig for svar! Anders Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hvis du velger "brenne image" fra fil-menyen og så velger den iso-fila du skal brenne, så bør det gå bra Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Ok, takk for tips, det førte til at jeg fant at jeg hadde innstilt Nero på en "virtuell brenner" - og jeg brant derfor til en hD-fil. Nok om det. Nå har jeg brent etter den iso-filen som skulle inneholde en CD med bootdisk egenskaper. Problemet er at PC en ikke booter fra denne. Den ser ellers normal ut... Hva gjør jeg feil? Anders Lenke til kommentar
Lef Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Vet ikke om dette hjelper: http://www.bootdisk.com/nero.htm Tror det skal være et valg i nero som heter noe sånt som "bootable disk" :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå