Gå til innhold

Hvordan kvele prosesser automatisk når du slår av PC-en?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skrur som oftest av PC-en om natten når jeg går og legger meg. Men når jeg trykker "Avslutt" fra startmenyen så begynner den og skru seg av også etter kanskje 30 sekund så kommer det opp en beskjed om jeg har lyst til og avslutte diverse programmer som ikke vil avsluttes normalt.

Dette er ganske plagsomt igrunn siden jeg må da sitte og vente i 30 sekund etter at jeg har trykke avslutt, og noen ganger glemmer jeg og vente så PC-en står enda på når jeg våkner dagen etter.

Noen som vet om det går an og gjøre sånn at den kveler prosesser som ikke vil avsluttes normalt automatisk uten at jeg trenger og si ja til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde jo heller finne ut hvilke programmer som ikke avsluttes riktig, sjekke programmene, og eventuelt finne mulige løsninger på dette på nett.

Har ikke problemer på noen av mine Windows 7 installasjoner når jeg skal slå av, så det er jo tydelig noe feil på pcen din.

Lenke til kommentar

HVIS DU SLETTER NOE SOM HELST DIT DU SKAL NÅ SÅ KAN DDET FÅ FATALE KONSEKVENSER!

hold inne windows kanappen også trykk R - skriv inn regedit - og bla deg frem til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control - der finner du en nøkkel som heter WaitToKillServiceTimeout - høyere klikk på den - Endre - og srkiv inn 5000

nå trykker du på X og ser om det tar mindre tid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...