MrVilla Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei der. Jeg har en bærbar og en stasjonær maskin i nettverk. Mange ganger så sitter jeg med den bærbare i sofaen og surfer og chatter. Begge pc'ene er på og ettersom jeg ikke har noe musikkanlegg så bruker jeg den stasjonære til å spille musikk på. Men er det mulig for meg å få den stasjonære til å spille av musikk fra den bærbare? Kan jeg komme meg inn på den stasjonære og få opp f.eks Windows Mediaplayer der og bruke den som jeg satt ved den stasjonære? Dette hadde vært fint da jeg hadde sluppet å gått bort til den stasjonære hver gang jeg ville sette på en ny sang eller skru opp og ned volumet. Takker for svar Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hvis du kjører XP, kan du jo bruke "Remote desktop" funksjonen som ligger der. Da logger du deg på din andre maskin (du må ha log-on m/passord på alle maskiner du vil logge deg på) og får den's desktop på laptop'en din..... hvis du skjønner hva jeg mener. Remote desktop ligger på accessories tror jeg.. søk etter'n Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Remote Desktop? (er integrert i Windows XP Pro) Lenke til kommentar
matricus Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hvis du ikke har xp kan du teste RealVNC: http://www.realvnc.com/ bruker det selv. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du kan prøve med www.radmin.com Søk etter vnc, det er oxo et kjekt program. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du kan prøve med www.radmin.com Søk etter vnc, det er oxo et kjekt program. Jeppz... det har jeg brukt MYE.... anbefaler det! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Tusen takk for kjemperaskt svar!! Skal teste den remote desktop funksjonen først og se om den fungerer slik jeg vil. Hvis ikke så sjekker jeg ut VNC. Takk igjen! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Har nå forsøkt med remote desktop og får bare til svar at denne MSHOME ikke inneholder noen terminal servere!? Noen som vet hva dette vil si? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 er det ikke slik at win xp home ikke har terminal server, akkurat som 2000? bruk radmin,enkelt greit og funker helt suverent, velger enkelt og greit om du vil koble deg til med kun view, filoverføring eller full controll, ++ like enkelt som det er genialt. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Terminal Server er kun i Windows XP Pro, terminal server klienten er vel integrert i xp home & Pro.. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 VNC vil vel være det greieste alternativet her? www.tightvnc.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå