Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernstyre den stasjonære fre bærbar

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg har en bærbar og en stasjonær maskin i nettverk.

Mange ganger så sitter jeg med den bærbare i sofaen og surfer og chatter. Begge pc'ene er på og ettersom jeg ikke har noe musikkanlegg så bruker jeg den stasjonære til å spille musikk på.

Men er det mulig for meg å få den stasjonære til å spille av musikk fra den bærbare?

Kan jeg komme meg inn på den stasjonære og få opp f.eks Windows Mediaplayer der og bruke den som jeg satt ved den stasjonære?

Dette hadde vært fint da jeg hadde sluppet å gått bort til den stasjonære hver gang jeg ville sette på en ny sang eller skru opp og ned volumet.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører XP, kan du jo bruke "Remote desktop" funksjonen som ligger der. Da logger du deg på din andre maskin (du må ha log-on m/passord på alle maskiner du vil logge deg på) og får den's desktop på laptop'en din..... hvis du skjønner hva jeg mener.

Remote desktop ligger på accessories tror jeg.. søk etter'n

Lenke til kommentar

er det ikke slik at win xp home ikke har terminal server, akkurat som 2000? bruk radmin,enkelt greit og funker helt suverent, velger enkelt og greit om du vil koble deg til med kun view, filoverføring eller full controll, ++ like enkelt som det er genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...