dan83 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 hei jeg har tenkt litt i det siste og har vurdert å prøve meg på opptaket til UB til vinteren, men jeg har et par spørsmål; Hvor vanskelig er det å komme inn? Jeg er ikke så bekymret for den fysiske delen, men derimot mer bekymret for teori testene. Jeg har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen og har alltid slitet litt med matte. Kan dette være veldig avgjørende? Hvor burde jeg søke meg inn når det står mellom KNM Harald Haarfagre og Kjevik? Hva er forskjellen mellom UB på disse to skolene? Er treningen omtrent det samme, selv om H Haarfagre er rettet mot marinen og Kjevik mot luftforsvaret? Jeg ønsker derimot mest mulig felt=) Og siste spørsmål, er det dumt å søke seg inn på vinteren? Vill man fryse rumpa av seg under rekrutten? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 KNM er vel den eneste basen som har luft nå, om jeg husker rett. Uansett så er det sikkert en liten forskjell, men den kan jeg fint lite om. Vil ikke annta at de teoretiske testene er så veldige vanskelige. De ub-korporalene / kvartermesteraspirantene jeg har truffet på, kan ikke sies å være den skarpeste kniven i skuffen. Fysisk hardt er det, og det er ikke vits i å lure seg selv. Om vinteren vil det bli hardere enn om sommeren, nettop pga. kulden. Dog så har forsvaret gode klær, og med litt villmarkerfaring, vil det nok gå bra. Alle som klarer testene, kommer inn. De fleste faller av underveis, anntar jeg. Det er bare å prøve seg, så kan du se hvordan det går! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hvis du er ute etter mest mulig felt, er det selvfølgelig HV sin UB-linje du velger, og ikke luft eller sjø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå