Gjest Forelsket Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei. ER SÅ FORELSKA i jenta mi relativt ferskt forhold, men det jeg lurer på er hvor lenge det er vanlig å vente før man flytter sammen? Har egen leilighet, og jenta mi sitt leieforhold opphører mot slutten av året. Tenkte å spørre henne om hun vil flytte inn til meg da Blir dette litt for tidlig, eller...? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er veldig individuelt tror jeg, dere må være klare for det, det er det viktigste (: Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 relativt ferskt forhold, Hvor lenge? Lenke til kommentar
Valpeforum Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jenta mi flyttet inn ett to uker, det er nå 17 måneder siden.. vi har det kjempe bra Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 relativt ferskt forhold, Hvor lenge? Heh, 1 uke i dag Men det har seg slik at jeg studerer fulltid (høyere utdannelse), og hun er i full jobb. Hvordan vil det gå? Lenke til kommentar
Valpeforum Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg jobber skift, formiddag, ettermiddag, natt Hun jobber formiddager pluss at hun er litt på skole i tillegg.. Det går fin fint det.. så lenge følelsene er der så er ikke det noen problem. Hvor gammel er du? Erik Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 ikke stress med å flytt sammen i alle fall. og siden at du da lever på studielån og hun på full lønn så bør dere kanskje ordne slik at dere bruker CA like mye penger på felles ting som mat osv slik at det ikke kan bli diskusjoner om sånt. Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg jobber skift, formiddag, ettermiddag, natt Hun jobber formiddager pluss at hun er litt på skole i tillegg.. Det går fin fint det.. så lenge følelsene er der så er ikke det noen problem. Hvor gammel er du? Erik Enig der. Nettopp fylt 23 år. Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Viktig å ikke brase fram med at du vil flytte sammen med henne , det kan skremme henne Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 ikke stress med å flytt sammen i alle fall.og siden at du da lever på studielån og hun på full lønn så bør dere kanskje ordne slik at dere bruker CA like mye penger på felles ting som mat osv slik at det ikke kan bli diskusjoner om sånt. Jeg har ikke studielån, og kommer nok ikke til å ta opp dette heller. Dette fordi jeg er relativt godt økonomisk sikret, samtidig som jeg har en deltidsjobb. Vurderer å la henne gjøre matinnkjøp etc. som kompensasjon for husleie Lenke til kommentar
Valpeforum Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hun flyttet inn til meg, jeg betaler lånet siden jeg eier og rsten av faste utgifter deler vi. Planer om å kjøpe noe sammen etter hvert. Går jo an å ta det opp sammen med henne, bare lufte det liksom, kanskje på en litt tilfeldig artig måte for å se reaksjonen hennes. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kamerat som var sammen med dama si i 1mnd de flytta sammen. Jeg og madammen venta i 2 år. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har aldri hatt samboer selv, men søstera mi flyttet sammen med en ny fyr et par uker etter at det ble slutt med den forrige samoeren. Da tror jeg hun var 27. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Kjæresten min og jeg flyttet sammen etter å ha vært sammen i nesten ett år. Riktignok bodde jeg noen måneder på hans lille hybel før det, men vi fikk ikke vår egen leilighet før ett år hadde gått. Endret 20. september 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Forelskelse er ikke akkurat det man burde basere en så stor avgjørelse på, vel? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Må ikke forhaste det. Uansett hvor forelsket du er, så er en uke relativt kort tid for å i det hele tatt vurdere å flytte sammen. Det er nok bare hormonene som spiller deg et puss! Jeg ville sett det an framover, hadde fått hetta om kjæresten min spurte om slikt etter en uke, til og med en måned og to. Du bør la nyforelskelsen roe seg litt, være mye hos hverandre og se hvordan det fungerer, også heller spørre henne etter en stund :-) Jeg flyttet ikke sammen med min kjære før etter 1 og et halvt år. Men jeg ønsker dere lykke til! Minner om reglene for gjesteposting: Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Vennligst registrer en konto på forumet til svar med ikke sensitivt innhold. http://pass.hw.no/registrer.php Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Selv hvis samboerskapet går bra i flere år kan det dukke opp uavklarte ting i forhold til økonomi og barn. Det verste jeg har hørt om er et samboerpar der dama ble gravid, og samboeren tvang henne til å ta abort fordi han ikke følte seg klar for barn ennå. To som flytter sammen på en litt tilfeldig måte åpner egentlig for mange uavklarte spørsmål. Hva om man ikke blir enige når de viktige tingene dukker opp? Å gifte seg er greiere, for da har man forventningene mer klarlagt på forhånd. Det er ingen som spør om å ta pause fra et ekteskap for å "leve livet" litt mer. Men dette er blitt gjort i samboerskap. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Kommer an på hvor stor leiligheta er, om dere kommer frem til en økonomisk avtale og hvor flink du kommer til å være med studiene, mener jeg da. Hvis du har en bitteliten leilighet, hun nekter å bidra økonomisk og du ikke klarer å studere ville jeg sagt nei. Det går jo an å spørre henne hva hun har tenkt i forhold til ny leilighet videre. Kanskje hun har spesifike planer. Hvis ikke går det jo an å si at hun kan flytte inn hos deg hvis hun ikke finner noe annet. Da blir det jo opp til henne hvor mye hun skal anstrenge seg. Eventuelt at hun "leier" et soverom hos deg, til hun finner noe annet. Da går det jo på et vis hvis det skjærer seg også. Men tror ikke jeg ville ha anbefalt det med mindre du har 2 soverom pga at hun jobber og du studerer. Og forholdet er såpass nytt. Treff i hvertfall slekta først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå