Marzo Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Skal koble til 2 TB disker til mitt Abit IC7-MAX3 hovedkort med nevnt raidkontroller. Har samtidig 2x 500gb disker i raid 0. Dette fungerer glimrende, men når jeg kobler til mine 1tb disker stopper den å loade når den kommer til disse diskene, uansett rekkefølge. Noen som vet om raid bios ikke støtter 1tb diskene? Og en enkel forklaring på hvordan bios oppdateres? Marzo Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Last ned bios og flashe prog (dos). Lag deg en dos boot diskett, cd eller usb.. Det er 3 bios filer, bruk "r5403.bin" for raid-bios (software raid i bios), bruk "5403.bin" for vanlig (uten raid). IKKE bruk "b5403.bin" da denne er beregnet for kontroller integrert på hovedkort. Edit: Eller muligens du har kontrolleren integrert..? Isåfall ville jeg prøvd å oppdatere bios til hovedkortet først. Endret 20. september 2009 av Stefanus Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Takk for tipset. Har integrert i HK'et ja. Diskene fungerer på de to portene som ikke er knyttet til raid kontrolleren men ikke de 4 som er det. Og jeg må ha de kobla til denne. Satser på det derfor er bios til raid kontrolleren som må oppdateres. Gjør et forsøk på det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Dobbeltsjekk dette grundig at den er SKIKKELIG integrert. Eksempel: DFI sitt NF2 Ultra 400 HK har RAID chipen bygget inn på HK, men den ER montert via PCI, det vil si at de har permanent fikset en PCI port til brikken. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Etter noen timers leting etter en diskettsjasjon har jeg nå oppdatert bios til hovedkortet til nyeste versjon (30.2004) Samme problemet med diskene fremdeles. Prøvde også å oppdatere bios til kontrolleren etterpå men fikk det ikke til. Den spør etter memory chip type som jeg ikke vet hvilken type jeg har av, men prøvde samtlige valg jeg fikk opp og fikk feil på alle. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har vist skrevet litt feil i min forste post Det er vist "5403.bin" du skal bruke for integrert kontroller..(ups) Beklager dette. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 IC7P_18_mod.zip Her har du bios til ditt abit ic7, moddet med 5403.bin. Det er slikt det må gøres med integrert kontroller. En liten advarsel. Det er første gang jeg gjør slikt med award bios, så det er mulig at den ikke funker.. (du vet sikkert hva det har å si for hk'et ditt?), så vær forberedt på bios recovery Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Tusen takk for det Stefanus. Skal teste og gi en tilbakemelding. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvordan gikk det da? Håper ikke det skyldes oppdateringen at du ikke har fått rapportert enda Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Det gikk kjempe bra! Diskene fungerer nå helt topp på kontrolleren min. Tusen takk for hjelpen Stefanus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå