Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å sette sammen anlegg

Takkformeg

Anbefalte innlegg

Får snart en Vectra A som jeg vil putte anlegg i..

Vil ha noe med god trøkk i som hovedsakelig skal spille Metallica og annet innenfor Metall sjangeren...

Tenkte å bytte ut spilleren og de orginale dørhøyttalerene foran (tviler på det er noe mer enn de?), dytte inn en forsterker og en sub baki..

Vurderer å ta det i 2 omganger iogmed at jeg går på lærlinglønn og må fore bilen med drivstoff og :p

Da tenkte jeg å begynne med spiller og dørhøyttalerene, og eventuelt kabelopplegg til bagasjerommet.

Jeg er helt grønn på å koble, og lurer derfor på om noen vet pris på montering? Tenker da mest på det baki, for dit må det jo trekkes signalkabler på ene siden av bilen og strøm på andre siden, right ? Vil helst ha dette skjult..

Tenkte meg å bruke 10 000 +/- totalt over 2 mnd.

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ihvertfall skjønt hvor det er lurest å begynne, og det er bra :)

Seas, Focal og morel er alle meget bra innen høyttalere. 5,25" som sitter i dørene dine?

Når det gjelder spiller, så er det stort sett pioneer og alpine som gjelder.

Denne feks: http://www.pixmania.com/no/no/2684979/art/...p3-usb-deh.html

Hvor holder du til da? hjelper deg gjerne med innstallasjonen jeg. (og ja, jeg har jobbet med bilstereo i mange år) Jeg har også noen forsterkere liggendes ;)

Lenke til kommentar
Du har ihvertfall skjønt hvor det er lurest å begynne, og det er bra :)

Seas, Focal og morel er alle meget bra innen høyttalere. 5,25" som sitter i dørene dine?

Når det gjelder spiller, så er det stort sett pioneer og alpine som gjelder.

Denne feks: http://www.pixmania.com/no/no/2684979/art/...p3-usb-deh.html

Hvor holder du til da? hjelper deg gjerne med innstallasjonen jeg. (og ja, jeg har jobbet med bilstereo i mange år) Jeg har også noen forsterkere liggendes ;)

Holder til på det blide sørland, nermere bestemt Kristiansand

En kar som anbefalte meg å holde meg til samme merke på alle høyttalerene... Er det noe i det?

Aner ikke hva som sitter i dørene enda :p Finner ut når jeg henter bilen i morra xD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var ganske grei lyd i bilen fra før. Tror dørhøyttalerene er bytta ut, og står 2 jbl 6x9'er i hattehylla.

Husker ikke navnet på spilleren..

Uansett så vurderer jeg å kjøpe denne pakka og rive ut hattehylla, tilpasse en finèrplate og kle med noe og putte høyttalerene i.

Måten 6x9'ene er satt inn nå er maks amatørmessig gjort. Har vært høyttalere bak orginalt kan jeg se pga et område i hylla som ikke er falma like mye som resten..

Evt denne pakka hvis de på bilradiospes syns jeg kan bruke spilleren som står i.

Tenker jeg kobler 6x9'ene på forsterkeren i stedet for de orginale koblingene. (any objections ?)

EDIT: Evt om jeg kjøper sistenevnte pakke og bytter spiller senere..

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...