Gå til innhold

Selge nikon D40. Trenger hjelp med pris.

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte å legge ut mitt Nikon D40 for salg, samt litt ekstrautstyr.

- Nikon D40 kjøpt i august/september 2007. Pent behandlet, aldri vert i bakken en eneste gang. Litt støv på sensoren, men skal få fjernet det før salget.

- Kit-linse på 18-55mm, brukt men behandlet pent.

- Nikkor 55-200mm VR, kjøpt fra Kina i begynnelsen av 2008. Med solesbeskytter.

- Minnebrikke på 1 gb.

- Liten fotoveske for å ha kameraet i. Tror jeg betalte mellom 300 og 500 kroner for den.

Hvor mye kan jeg kreve i pris på dette? Håper på svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikker på at du vil selge den? Man kan gjøre mye moro med D40, for eksempel bruke gamle pre-AI-objektiver på den eller IR-konvertere den. Morsomt kamera :D

Men om du virkelig vil skille deg ad med den, kan det kanskje hende du får solgt den pakka for rundt 1000 kroner. 55-200 er det eneste av tilbehøret som trekker prisen opp, små minnekort og billige vesker får en verdi tilnærmet lik 0 etter kjøp.

Lenke til kommentar
55-200VR bør vel være verdt rundt 1000-lappen alene, eller? Det er jo et helt ok objektiv, selv om det trekker ned at det er kjøpt i Kina. Ellers er resten av pakka verdt max. 1000. Personlig ville jeg helt klart ha beholdt D40.

Bruker svært sjelden kameraet derfor selges det, samt at jeg vurderer overgang til Canon siden det er det vi bruker på skolen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
55-200VR bør vel være verdt rundt 1000-lappen alene, eller? Det er jo et helt ok objektiv, selv om det trekker ned at det er kjøpt i Kina. Ellers er resten av pakka verdt max. 1000. Personlig ville jeg helt klart ha beholdt D40.

Bruker svært sjelden kameraet derfor selges det, samt at jeg vurderer overgang til Canon siden det er det vi bruker på skolen.

Lærer dere om lyssetting og blitsbruk på denne skolen? Synd å bytte til Canon p.g.a. at de bruker det på skolen. Med Nikon D40 kan du synke blitsen helt opp til 1/4000sek. med PC-kabel. Du vet ikke dette nå, men det er mulig dere lærer noe fornuftig på denne skolen og da kan du angre ;)

Lenke til kommentar
Lærer dere om lyssetting og blitsbruk på denne skolen? Synd å bytte til Canon p.g.a. at de bruker det på skolen. Med Nikon D40 kan du synke blitsen helt opp til 1/4000sek. med PC-kabel. Du vet ikke dette nå, men det er mulig dere lærer noe fornuftig på denne skolen og da kan du angre ;)

Ok opp til 1/640 uten PC-kabel. ;~)

Kan vaere kjekt av og til.

Plus, D40 kan som nevnt bruke pre AI optik, som er billig og god.

Lenke til kommentar
Fint om noen vil utdype fordelen med å kunne bruke "pre AI optikk". Jeg er ikke sikker på hva det innebærer og hvorfor denne muligheten finnes spesielt på D40. Har D40 selv så tips om billig kvalitetsoptikk hadde vært fint!:0)

Andre kan det sikkert bedre en meg. Men, vell.

Pre Ai, NAi, Non-Ai, kjaert barn har mange navn. Er typisk Nikon fra för 1975. Rundt denne tiden, endret Nikon lit pä mounten sin, for ä kunne gi automatisk lysmäling. Dette förte til at gamle objektiver mätte bygges om fär ä passe til nyere kamerar. Mange objektiver ble bygget om, men ogsä mange ble i original tilstand.

Pä grunn av at D40 (D60, D3000, D5000) ikke har innebygd fokus motor, har de litt mer plass rund um mounten. Og kan som eneste nye Nikon bruke disse ikke ombygde objektivene.

Litt mer info om hvilke som er gode, finner du hos Björn Rörslett

http://www.naturfotograf.com/index2.html

50mm F2 og 105mm F2.5 er vell de beste. 135 F2.8 skal heller ikke vaere sä gal i sammenligning med hva man kan kjöpe nytt i dag. Og siden disse passer bare til noen fä kamerar, er de billigere en andre Nikkor. Ga 200Nok for min 50mm F2. Er like god eller bedre en nye 50mm 1,8, pä F2.

Pluss, dette er objektiver som er laget for manuel fokusering. Betyr at de har en ganske lang fokus vei, og er dermend lettere og fokusere en nye AF objektiver.

Litt mer info

http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...urces/index.htm

Lenke til kommentar
Fint om noen vil utdype fordelen med å kunne bruke "pre AI optikk". Jeg er ikke sikker på hva det innebærer og hvorfor denne muligheten finnes spesielt på D40. Har D40 selv så tips om billig kvalitetsoptikk hadde vært fint!:0)

Andre kan det sikkert bedre en meg. Men, vell.

Pre Ai, NAi, Non-Ai, kjaert barn har mange navn. Er typisk Nikon fra för 1975. Rundt denne tiden, endret Nikon lit pä mounten sin, for ä kunne gi automatisk lysmäling. Dette förte til at gamle objektiver mätte bygges om fär ä passe til nyere kamerar. Mange objektiver ble bygget om, men ogsä mange ble i original tilstand.

Pä grunn av at D40 (D60, D3000, D5000) ikke har innebygd fokus motor, har de litt mer plass rund um mounten. Og kan som eneste nye Nikon bruke disse ikke ombygde objektivene.

Litt mer info om hvilke som er gode, finner du hos Björn Rörslett

http://www.naturfotograf.com/index2.html

50mm F2 og 105mm F2.5 er vell de beste. 135 F2.8 skal heller ikke vaere sä gal i sammenligning med hva man kan kjöpe nytt i dag. Og siden disse passer bare til noen fä kamerar, er de billigere en andre Nikkor. Ga 200Nok for min 50mm F2. Er like god eller bedre en nye 50mm 1,8, pä F2.

Pluss, dette er objektiver som er laget for manuel fokusering. Betyr at de har en ganske lang fokus vei, og er dermend lettere og fokusere en nye AF objektiver.

Litt mer info

http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...urces/index.htm

Takk for utfyllende svar! (Håper trådstarter også hadde glede av dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...