PeNtA Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har en TwinMOS CF-brikke som har begynt å tulle altfor mye. Dette har hovedsaklig begynt etter jeg kjøpte meg et Canon IXUS V3, for et par månder siden. Det som skjer er at jeg tar masse bilder og så plutselig er alle bildene slettet fra minnebrikken av seg selv. Uten at jeg så mye som har hatt på kameraet en gang. Dette skjedde ikke før når jeg brukte brikken i et Hp 215 digitalkamera. CF-brikka er vel litt over et år gammelt, har jeg no garanti? Jeg må vel nesten ha meg en ny brikke. Hva slags produsenter kan anbefales? (må være CF-brikke) Jeg har hørt at Twinmos ikke er favoritter på akkurat denne delen. (?) Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Lexar og SanDisk (sine Ultra kort) er vel for safe å regne... Transcend 30X har jeg god erfaring med. Men produsent (ganske få, en håndfull?) er som oftest ikke oppgitt av flere av de merkene (veldig mange) en ser har CF-kort... Det ser ut som om det er Toshiba som har laget det Canon CF-kortet som fulgte med mitt kamera, bl.a. Men har du formattert kortet i kameraet? Har kortet blitt varmt når du har tatt "en masse bilder" (etter hverandre)? Har du prøvd å redde bildene med jpegdump i en kortleser? Burde hjelpe hvis det kun er filtabellen som er trøbbelet, og bildene er fint lagret pent etter hverandre uten for mye fragmentering... Lenke til kommentar
hce Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg vil bare si at jeg og en til postet litt resultater med CF kort for ikke lenge siden, tråden finnes her Kort oppsummert så har jeg kun god erfaring med Ridata og Sandisk Ultra, da Ridata som det beste. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 hm.. jeg har ikke testa brikka i en kortleser.. kanskje jeg skal ta den med på jobb å teste det. lurt! takk for tipset! skal kikke litt på den andre tråden og jeg.. takk igjen! Lenke til kommentar
hce Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 skal kikke litt på den andre tråden og jeg.. takk igjen! Kikk på disse to linkene også, tester av ymse CF kort: Rob Galbraith Dpreview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå