Gå til innhold

Canon HF11, hjelp !

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg låner et Canon HF11 av en kompis av meg. Men når jeg legger filmene inn fra cameraet hakker de som bare det i VLC pga filstørrelsen. Han forteller at om jeg instalerer "ImageMixer" og exporterer filene vil de bli forminsket og problemet mitt forsvinner. Jeg har lett endel rundt og alt jeg finner av instalasjoner til programmet er bare "updates" for kameraten min har mistet install cd'n. Er det noen som har en slik cd og kan evt laste opp cd'n et sted ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Heisann, Jeg låner et Canon HF11 av en kompis av meg. Men når jeg legger filmene inn fra cameraet hakker de som bare det i VLC pga filstørrelsen. Han forteller at om jeg instalerer "ImageMixer" og exporterer filene vil de bli forminsket og problemet mitt forsvinner. Jeg har lett endel rundt og alt jeg finner av instalasjoner til programmet er bare "updates" for kameraten min har mistet install cd'n. Er det noen som har en slik cd og kan evt laste opp cd'n et sted ?

Det hakker først og fremst fordi VLC er en rett ut sagt drit dårlig avspiller for H.264-formatet som videoen består av. Eller så er maskinen din rett og slett for svak (om den er av nyere dato og ikke det billigste på markedet er det trolig ikke tilfelle)

Prøv istedet Media Player Classic

Om det fortsatt hakker, legg inn CoreAVC og åpne filmen igjen i Media Player Classic.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Det hakker først og fremst fordi VLC er en rett ut sagt drit dårlig avspiller for H.264-formatet som videoen består av. Eller så er maskinen din rett og slett for svak (om den er av nyere dato og ikke det billigste på markedet er det trolig ikke tilfelle)

Prøv istedet Media Player Classic

Om det fortsatt hakker, legg inn CoreAVC og åpne filmen igjen i Media Player Classic.

Gode tips KAS. Eller kan du følge med i "Task Manager" i Windows for å se om videospilleren stanger i 100% prosessorburk.

Lenke til kommentar

Jeg tippe den stanger i 100% på prosessorbruk på den ene kjernen i prosessoren hans. 50% eller 25% vil det da stå avhengig av om han har dual core eller quad core, jeg går ut fra at han har en slik i maskinen sin. VLC kan verken benytte seg av flere kjerner eller utnytte funksjonalitet i grafikkort for å behandle H.264, derfor skal man ha en ekstremt overklokket cpu for å få det til å funke med dette formatet i full HD-oppløsning.

Det er forstemmende at en så populær avspiller som VLC ikke kan gå i front med bedre støtte for dette formatet, da det tydeligvis fører til at folk komprimerer videoene sine enda strammere enn hva kameraet har gjort for å få spilt dem av.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...