Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3G modem fra Telenor/Netcom

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har behov for å kunne koble opp til en PC (via Internet) fra tid til annen for å fjernstyre den. PC'en står på en lokasjon som har dårlig med DSL kommunikasjonsmuligheter.

Jeg lurer da på om det er mulig å sette et 3G modem (USB) fra Telenor/Netcom inn i denne PC'en, for så å kunne kalle den opp å fjernstyre den (via Remote Desktop/PC-AnyWhere eller noe annet)? PC'en vil til enhver tid være slått på.

Noen som vet om dette går, eller er det slik at det ikke er mulig å initiere kommunikasjon inn mot PC'en (kun ut)?

/Grant_Lee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis når du koblet deg opp via mobilt bredbånd så er du bak en NAT vegg. Det vil si at all trafikk som ikke er startet fra innsiden stopper opp i NAT veggen hos din leverandør. Jeg har fjernstyrt maskiner med Logmein (http://www.logmein.com) og det fungerer helt fint selv om du er bak en NAT vegg.

I allefall Telenor har en mulighet til å få offesiell ip direkte på maskinen din, da må du bruke APN navnet internet.public. Vet ikke om Netcom har noe sånn men skulle være rart om de ikke hadde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...