bIsk0p Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei! Jeg sliter med at internett tilgangen min. Det virker som at internettet kneler når jeg laster ned torrents. Det jeg ser etter, er et program som overvåker og logger traffikk. Snakker om opp og ned fart, samt når nettet går ned og hvor lenge. noen som har et sånt program å anbefale? På forhånd takk, Rune Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Takker! Skal prøves! ;D EDIT: Fikk problemer ved innstallasjon og startup av programmet. Ser ikke ut til at det liker Win7. Forslag/andre program? Endret 20. september 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
Noble Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Sansynligvis er det for mange samtidige koblinger ut/inn som tar knekken på modemet ditt. Dette kan justeres i torrentprogrammet ditt. Lenke til kommentar
mago Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) har du lest denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153647 endra MTU i routeren min til 1492 (fra 1500 defult)og nettet ble stabil (ikke utkobling mere) Den får da mere overhead til å behandle pakke kollisjoner/fårespørsler Endret 20. september 2009 av mago Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Ja, jeg vet at det går på tilkoblinger. Men vet bare ikke hvilke innstilling jeg skal bruke (venter på svar fra NGT). men ønsker et program for overvåking generelt.. Lenke til kommentar
Morten58 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 µTorrent megaguide Foreta noen få speedtester for å få vite en gjennomsnittlig hastighet (spesielt på UPLOAD) Post 2 i guiden: Sett UPLOAD 1 hakk lavere enn du hadde på test. B) Connection Type and Speed Setting 1) Expand the "Connection Type" Drop Down Menu and using the "Advertised" (claimed), or Tested Maximum Upload Rate. Select the listing closest to your Upload Rate in kilo bits per second, rounding down as necessary Dette påvirker ikke hastigheten noe særlig, men det fikser mange problemer. ------ (Eventuelt) Post 5 i guiden: Her finner du mange detaljer, og jeg er enig med de fleste bortsett fra Antall tilkoblinger og Antall Uploadslots (begge er for høye). Du kan like gjerne hoppe over dette trinnet. Post 2 gir deg bedre resultat, og er mye enklere å utføre. Dette trinnet har haugevis av kompliserte utregninger. ------ Jeg bruker Azureus/Vuze selv, og dette er omtrent samme metode som jeg benyttet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå