Gå til innhold

Need For Speed:Shift = Tidenes værste kjøreopplevelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, du som syns Shift var bedre enn Forza 2, håper du ikke har, eller aldri kommer til å få lappen. God underholdning, thats it.

My 2 cents.

Krav til ett bilspill er att det har en fysikkmotor som er nogenlude "logisk", trenger ikke være hardcore simulator, men med dette spillet oppfører bilene seg helt bare helt jævli, ikke noe logikk i hvordan de oppfører seg.

 

Nå spiller jeg mest Forza 2 som jeg syntes gir den beste kjørefølelsen, men arcadespill som dirt serien samt Grid f.eks også er morsomme.

 

jeg spiller nesten bare simulatorer og synes shift var mange hestehoder bedre enn forza 2. og nesten like bra som gtr spillene på pc og omtrent like bra som race pro, bare med bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Grid er en drøm å spille, Shift er det værste møkka som har kommet på leeeeenge i NFS serien.

Drøm? Du mener at Grid har så latterlig idiotisk fysikk at man kan drømme seg fullstendig bort mens man suser avgårde i 270 km/t gjennom svinger hvor det egentlig ikke skal være mulig å kjøre halvparte så raskt...?

 

Slik som her (siste sving av La Sarthe med Dbr9)

- Og det er forresten uten assists. Slår man på disse, da trenger man ikke engang å løfte gassen før svingen.

 

Shift er ikke perfekt, langt der ifra, men Grid er ikke engang arkade, det er science fiction.

Lenke til kommentar

For dere som klager på styringen i Shift og som bruker gamepad.

Dere som bruker keyboard teller ikke.

Er enig med dere. Shift er skikkelig dårlig med gamepad.

Begynte å spille/kjøre Shift med gamepad og det er såååå dårlig.

Heldigvis så har jeg G25 så jeg kunne koble det på.

Var absolutt mye bedre men ble mye bedre med denne Guiden.

 

Nettopp kommet ut en patch til Shift

http://www.needforspeed.com/web/nfs/downloads

 

SHIFT SETTINGS

 

While on yet another dive into the jet-stream Jesse Abney emailed me earlier today to remind me of a story he wrote a few weeks ago to detail the controller settings for SHIFT suggestion release week was a perfect time to republish the story so without further ado I bring you Jesse Abney: "SHIFT has introduced one of Need for Speed's more complex controller options. This is intended to provide more configurability to the simulation players, deepening the level of control they have with the game's controller & wheel intelligence.

 

A quick definition is provided below to help determine what's good to touch or best-left unaltered. Don't forget to use the DEFAULTS option if settings get tweaked too far.

 

Steering Deadzone - The smaller the value the smaller the deadzone. For steering wheels it is recommended to have this value at 0%. | NOTE: These next few deadzone settings for a gamepad are best-left unaltered.

 

Accelerator Deadzone - The basic description for all the deadzones are the same. For the initial range of motion no input is reported, and then starts when the end of he deadzone has been reached. On top of these additionl recommendations can be added.

 

Brake Deadzone - As above - For the initial range of motion no input is reported, and then starts when the end of he deadzone has been reached. On top of these additionl recommendations can be added.

 

Steering Sensitivity - This setting adjusts how sensitive the steering across the input span. With 50% sensitivity it is equally as sensitive at the beginning of the range as at the end of the range. This can make the steering feel twitchy on a game pad, thus it is recommended to have a lower sensitivy setting which makes the steering a bit less sensitive for small inputs. For a steering wheel it is recommended to have this setting at 50%.

 

Acceleration Sensitivity - Same as above, a value lower than 50% means the input is less sensitive in the beginning of the input span.

 

Braking Sensitivity - As defined above. If the default setting is not responsive enough (may well become car & performance specific), it's recommended to make slight adjustments & test.

 

Speed Steering Sensitivity - This setting reduces the sensitivity of steering at speed. A high value applies maximum effect to make the car stable to drive down straights with a gamepad. Lowering the value will make the car feel sensitive and twitchy at higher speeds. For a multiturn steering wheel it is recommended to set this value to 0%, for other wheels a value around 50% is recommended.

 

Inverse Shifting - Reverses the default controller shift buttons.

 

Camera Y Axis - Inverts the R-stick camera movement in game.

 

Wheel Lock - This determines how much of the available turn to turn lock to use for the steering wheel. On consoles this is set in degrees measured from lock to lock. On PC it is set as a percentage of the steerings wheels available lock. This can be fine tuned to suit the players preference, with less lock giving more sensitive steering, with too much lock the car will feel unresponsive.

 

FF Strength - Determines the strength of the force feedback effects, 0 means effects are muted, 10 gives the strongest effects.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva folk snakker om. Hvis dere foretrekker lim-dekk-kontroll som i Grid, vil jo Gran Turismo, Forza og Shift føles litt krevende, men mer som en bil burde oppføre seg.

 

Selv spiller jeg på PS3 med kontroller (får ikke PC-rattet mitt til å funke med Shift, men funker i andre PS3 spill), og selv om det krevde litt tilpasning (gjelder vel de fleste kjørespill) har jeg nå rimelig god kontroll (justert instillingene slik jeg liker dem) og kjører fra folk med ratt. Jeg har både GT5P og SHIFT, og må innrømme at jeg synes Gran Turismo er noe oppskrytt, og fyrer heller opp Shift enn Gran Turismo.

Lenke til kommentar

Man kan fint sammenligne shift og forza2, begger er langt fra virkligheten, og egentlig litt like i kjørefølelsen... Har dog spilt shift noe mere en forza2, for forza2 plata knuste jeg i fillebiter etter 1time kjøring, for det er den værste søppla av et "bilspill" jeg noen gang har spillt, og jeg har kjørt aktivt innen asfalt racing og drifting i noen år...

 

Shif var helt ok, helt til jeg kom til driftinga. Men med kontroller er det helt på trynet, må ha ratt ;)

 

Er det foresten noen av dere som har åpnet den invitational eventen med Porsche carrera gt??? Da snakker vi stor tabbe fra produsenten, hehe... Den er jo umulig å kjøre på den banen. så fort du kommer litt opp i fart så begynner bilen å sprette bortover banen, og man kan hverken styre eller bremse, hahahaha...

Lenke til kommentar
Er det foresten noen av dere som har åpnet den invitational eventen med Porsche carrera gt??? Da snakker vi stor tabbe fra produsenten, hehe... Den er jo umulig å kjøre på den banen. så fort du kommer litt opp i fart så begynner bilen å sprette bortover banen, og man kan hverken styre eller bremse, hahahaha...

 

Tror det kanskje er en konsoll feil.. Jeg klarer fint å kjøre uten å hoppe rundt om kring med Gt'n! :) Sliter i den første svingen though og klarer ikke å fullføre.. Blir som regel påkjørt og ender utfor banan .. :|

Lenke til kommentar
Shif var helt ok, helt til jeg kom til driftinga. Men med kontroller er det helt på trynet, må ha ratt ;)

 

Er det foresten noen av dere som har åpnet den invitational eventen med Porsche carrera gt??? Da snakker vi stor tabbe fra produsenten, hehe... Den er jo umulig å kjøre på den banen. så fort du kommer litt opp i fart så begynner bilen å sprette bortover banen, og man kan hverken styre eller bremse, hahahaha...

 

Jeg må innrømme at jeg skipper de fleste Invitationals. Jeg har blitt for vant til kjørefølelsen på min egen bil, så hvis jeg skal kjøre en ukjent bil er ikke det like gøy.

 

Personlige går driftinga sånn tplig greit med kontroller, men sliter med å holde bilen under kontroll mens jeg aksellererer rett frem. Er det faktisk realistisk at en bil tuna for drifting spinner ut i sladd i 4. gir når du kjører rett fram på full gass?

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg skipper de fleste Invitationals. Jeg har blitt for vant til kjørefølelsen på min egen bil, så hvis jeg skal kjøre en ukjent bil er ikke det like gøy.

 

Personlige går driftinga sånn tplig greit med kontroller, men sliter med å holde bilen under kontroll mens jeg aksellererer rett frem. Er det faktisk realistisk at en bil tuna for drifting spinner ut i sladd i 4. gir når du kjører rett fram på full gass?

 

Spørs jo veldig på hvor kraftig motor, vekt på bakhjulene og dekk. All styring skal jo være på fronthjulene, dvs mer vekt der og trolig bedre dekk. Men jeg sliter ikke med at bilen spinner ut, så fremt jeg ikke svinger da.. :)

Lenke til kommentar

Syns gjerne de kan lage flere NFS spill om gangen jeg.

Så kan disse vidreutvikle NFS i Shift rettningen, samtidig som de lager et eller to andre spill for å "blidgjøre" de andre delene av bilspillkulturen.

 

Jeg ønsker meg gjerne en ny NFS Underground 2, med Shift grafikk og et hav av customizing valg av alt fra felger, anlegg i bagasjen, bodykits, interiør, tuning av bilen, osv.

 

Har noen ideer og for hvert NFS spill som kommer, så virker disse ideene bare bedre og bedre og jeg blir mer og mer overbevist om at noen slike trekk kunne tatt NFS tuning serien i godt hopp i riktig rettning. :p

 

Det var faktisk 4 nye NFS spill under utvikling. Shift, Nirto til Wii, et fra skaperene av Burnout Paradise og et nytt online NFS.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det spørs hvilke type bilspill du liker. Men er det styling og eye-candy, så vil jeg si at Underground (den med sponsorbilene) er best. Er det litt mer kjøre egenskaper så er vel shift best. Er du en midt i, vil jeg si at ProStreet er tingen. Der får du en god del styling, samt litt bedre kjøre egenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...