Gå til innhold

Need For Speed:Shift = Tidenes værste kjøreopplevelse

Anbefalte innlegg

Må si meg utrolig skuffet over kjørefølelsen i nfss, eller mangel av den er vel mere korrekt.

Dette er jo hverken arcade eller simulator fysikk, bare søppel :).

Har prøvd å tweake kontrollinnstillingene som nevnt på andre forumer, men spillet er jo fortsatt ikke spillbart :(.

Noen andre som opplever det like ille som meg eller ?

Er faktisk første gang jeg ikke orker å spille ett bilspill i mere enn 5 min.

Får vel bare vente på Forza 3 og kaste denne driten der den hører hjemme :p.

Helt utrolig at dette spillet har fått så bra omtale, siterer ign som ga det 9:

Gameplay:

The driving experience is incredible, and the controls are practically perfect for this approach.

:dontgetit: Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har lest er vist kontrollene noe i samme dur som Grid.

Et bilspill som hadde kontroller som sugde så jævla hestekuk at de ikke kunne sammenlignes med virkligheten.

Er ikke sånn det er å kjøre bil i ekte, så hvorfor skal det være slik i spillet.

Så derfor styrer jeg lett unna Shift.

Lenke til kommentar

Dere må ha noen merkelige krav til et spill.. Dette er jo faktisk et BRA bilspill med noe som begynner å ligne på ekte kjøring (noe undercover (utrolig dårlig), carbon (grei underholdning) og eldre NFS spill ikke har vært) Skal nevnes i samme seting at det ikke var målet på eldre bilspill (sett bort fra ProStreet, som jeg likte)

NFS er absolutt på rett vei med dette spillet! ;D Og det er ikke uten grunn at det har stort sett fått 9/10 på de fleste anmeldelser..!

Lenke til kommentar

Krav til ett bilspill er att det har en fysikkmotor som er nogenlude "logisk", trenger ikke være hardcore simulator, men med dette spillet oppfører bilene seg helt bare helt jævli, ikke noe logikk i hvordan de oppfører seg.

Nå spiller jeg mest Forza 2 som jeg syntes gir den beste kjørefølelsen, men arcadespill som dirt serien samt Grid f.eks også er morsomme.

Lenke til kommentar
Krav til ett bilspill er att det har en fysikkmotor som er nogenlude "logisk", trenger ikke være hardcore simulator, men med dette spillet oppfører bilene seg helt bare helt jævli, ikke noe logikk i hvordan de oppfører seg.

Nå spiller jeg mest Forza 2 som jeg syntes gir den beste kjørefølelsen, men arcadespill som dirt serien samt Grid f.eks også er morsomme.

jeg spiller nesten bare simulatorer og synes shift var mange hestehoder bedre enn forza 2. og nesten like bra som gtr spillene på pc og omtrent like bra som race pro, bare med bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Kan jo ikkje si at NFSS er ett hardbarka simulator spill! Skal jo vere for de som syntest simulatorspill blir for kjedelig i lengden.. Need for Speed serien har jo alltid vert ett underholdende bilspill og ikkje nakke simulator. Har ikkje spilt Shift enda (Eg er meir en simulator fyr, og falt pladask for Forza2) så skal ikkje si at eg ikkje liker det. Men for å si det sånn: Eg venter på Forza3 ;)

Endret av Mjelcus
Lenke til kommentar

Til dere som digger spillet, bruker dere ratt eller pad?

Bruker selv pad og bilene er helt ute av kontroll, er faktisk så ille at det virker som om det er noe bugga med spillet.

Virker ikke som om inputten fra kontrollen er linjær i det hele tatt.

Tar man stikken litt til en side er det 100% rattutslag, slik skal det jo ikke være.

Selv ved kjøring på rette strekninger i moderat fart sklir jo bilen fra side til side uten at det går ann å korrigere, dette er jo ikke realistisk i det hele tatt(isåfall ville nok de fleste bilister vært parkert i autovernet langs E6 :)).

Har selv spillt alle GTR spillene til pc, da med ratt og digget fysikken.

Også RacePro med pad var meget bra.

At bilene i dette spillet er horrible å styre har vel ikke noe med realistisk simulering å gjøre, dette dreier seg om dårlig koding.

Lenke til kommentar

Det er noen innstillinger som man bør vurdere å endre, og det er Steering Sensitivity, Accelerator Sensitivity og Brake Sensitivity. Selv spiller jeg med ratt og liker å ha dette litt følsomt, derfor har jeg latt førstnevnte stå som standard. Når det gjelder gassen, så vil den med standardinnstillingen gi fullt utslag når du bare så vidt trykker ned pedalen/triggeren. Det sier seg selv at når du skal holde jevn fart gjennom en sving, da er det ganske håpløst hvis du i realiteten kun har valget mellom null eller full gass. Hvis man bruker ABS, da betyr kanskje ikke Brake Sensitivity så mye, men ellers vil det gjøre det lettere å ikke bremse for hardt.

Når det er sagt, så synes jeg at Shift er god underholdning. Det var ikke den simulatoropplevelsen jeg hadde håpet på, men det er i hvert fall 100 x mer realistisk enn Grid. Det er liksom en og annen gang når man ikke har mulighet til å velge bil selv at jeg føler at ”dette er skikkelig kult, dette er nær simulator!”, men hopper du inn i en Pagani Zonda da føler jeg et langt større arkadepreg over spillet. Bilen sitter alt for godt på veien. Jeg har ikke prøvd så mange andre superbiler, men jeg vil tro at det er ganske likt med disse også.

Lenke til kommentar

Ja, de er lagd for banekjøring, men det er fortsatt et stort arkadepreg over disse bilene. For det første så skal det alt for mye til for å spinne ut når du kommer ut av en sving. I virkeligheten og i andre simulatorer er dette en stor utfordring. En annen ting er måten bilen oppfører seg på når man mister grepet. I virkeligheten er det slik at når en såpass rask bil først slipper grepet, da slipper det skikkelig! Se bare på Formel 1. Hvis de mister festet i en rask sving, da er det ikke bare å slide gjennom svingen og redde seg inn igjen. Shift er veldig snill når man gjør slike feiler. Heldigvis er det ikke like ille som i Grid hvor man knapt taper fart på å drifte gjennom svingene.

Lenke til kommentar
Kan jo ikkje si at NFSS er ett hardbarka simulator spill! Skal jo vere for de som syntest simulatorspill blir for kjedelig i lengden.. Need for Speed serien har jo alltid vert ett underholdende bilspill og ikkje nakke simulator. Har ikkje spilt Shift enda (Eg er meir en simulator fyr, og falt pladask for Forza2) så skal ikkje si at eg ikkje liker det. Men for å si det sånn: Eg venter på Forza3 ;)

Vel, EA har jo sagt at dem rebooter NFS serien, og at dem i den anledning kommer med 3 nye spill. NFS Nitro jalla spill på Wii, Shift som skal være simulator, og et nytt, ikke navngitt, arcade NFS som utvikles av gutta bak Burnout Paradise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...