Gå til innhold

Problem med Bærbar PC kjøpt for 1,5år siden

bjorns_1

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Dell XPS fra dell.no Mai 2008 til 16000 kr. Nå har jeg endel problem med at maskina er veldig treig og batteri ikke vil lade.

Har leste rundt på div forum, inkludert dell sitt forum at det muligens er et HW problem, noe galt der strømforsyninga inni pc`en.

Hvordan er det og bruke reklamasjon på denne? Er dette noe jeg kan få igjenn fra dell?

Takker for svar

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg en Dell XPS fra dell.no Mai 2008 til 160000 kr. Nå har jeg endel problem med at maskina er veldig treig og batteri ikke vil lade.

Har leste rundt på div forum, inkludert dell sitt forum at det muligens er et HW problem, noe galt der strømforsyninga inni pc`en.

Hvordan er det og bruke reklamasjon på denne? Er dette noe jeg kan få igjenn fra dell?

Takker for svar

Woho den var dyr

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Ifølge kjøpsloven er det 5 års reklamasjonsrett på PC'er, også bærbare.

Det er 2 års reklamasjon på tilleggsutstyr som batterier, strømforsyning osv.

Så uansett hva problemet skyldes har du min. 6mnd igjen av reklamasjonen.

Du har 5 års reklamasjonsrett på PC'en etter forbrukerkjøpsloven. Du har også 5 års reklamasjonsrett på laderen, men kun 2 år på batteriet.

Lenke til kommentar
Ifølge kjøpsloven er det 5 års reklamasjonsrett på PC'er, også bærbare.

Det er 2 års reklamasjon på tilleggsutstyr som batterier, strømforsyning osv.

Så uansett hva problemet skyldes har du min. 6mnd igjen av reklamasjonen.

Du har 5 års reklamasjonsrett på PC'en etter forbrukerkjøpsloven. Du har også 5 års reklamasjonsrett på laderen, men kun 2 år på batteriet.

Det er fordi et batteri er en slitetasje del og blir slitt mye før enn alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...