Gå til innhold

Hvordan leve en uke uten penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde det samme for et par år siden. Og på toppen av det hele klarte banken å gjøre masse feil, slik at jeg måtte vente 2.5 uke på kort.

 

Heldigvis hadde jeg dame som fikk betale litt i den perioden :)

 

Et annet forslag er at du via nettbank/telebank logger inn, setter over penger til noen du kjenner og de tar ut pengene i en minibank.

Lenke til kommentar
Åpne en konto i en bank ved personlig fremmøte. Overfør penger fra din andre bank til denne, og ta ut.

 

Bør vel fungere, eller er det ventetid for opprettelse av ny konto?

 

Dette er ein god ide og er nok definitivt den billigaste måten å gjere det på. Bankane vil gjerne ha nye kunder som setter inn penger så det burde gå forholdsvis kjappt å sette opp ein ny konto.

Vil likevell være litt ventetid for å få bank kort men det er berre å først åpne konto, gå hjem for å føre over penger via nettbank, deretter gå tilbake i banken å ta ut cash ved å vise fram pass eller anna legimitasjon.

 

 

 

Ellers så bør du sjekke under sofaputene etter småpenger samt å pante flaskene dine, dette burde i det minste gi deg nokre få kroner i dag.

Lenke til kommentar

Som stc887 sier, ha et kredittkort liggende i backup til neste gang =)

og spis det du har i skapet, pant flasker, låne noen kroner av en venn og så stikker du på butikken og kjøper knekkebrød og syltetøy.

 

klarte meg på knekkebrød og syltetøy i ei uke når jeg mista lommeboka i fylla her i vår

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Plukk opp telefonen til de mest pengesterke personene du kjenner. Be dem slenge noen tusinger i en konvolutt og slenge på et frimerke. Pengene bør du ha i løpet av en dag eller 2.

 

Er bedre enn å spise knekkebrød med syltetøy i en og en halv uke.

 

Forsvinner brevet i posten? To bad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...