Senyor de la guerra Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har et ganske stort problem, presterte i å miste begge visa-kortene mine etter en fuktig kveld på byen. Kortene er sperret (etter omtrent en halvtime med 1881 på tråden), og nye forhåpentligvis på vei i posten. Men har akkurat nå 0,- kr cash, og det forblir slik i noen dager. Så hvordan skal jeg klare meg? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Gå til banken og ta ut penger? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Lån av foreldre/venner? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Har ingen bank her i byen, familie er langt vekk her i fra. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Tror du kan ta ut penger fra andre banker, men det blir sikkert et relativt stort gebyr. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Finnes det en gebyrfri løsning? Det går nok noen hundrelapper for å åpne kontoene igjen. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Opplevde det samme for et par år siden. Og på toppen av det hele klarte banken å gjøre masse feil, slik at jeg måtte vente 2.5 uke på kort. Heldigvis hadde jeg dame som fikk betale litt i den perioden Et annet forslag er at du via nettbank/telebank logger inn, setter over penger til noen du kjenner og de tar ut pengene i en minibank. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Stikk på Kiwi og finn varer som har gått ut på dato eller går ut på dato dagen etter. Da får du det gratis Finner du snus eller alkohol får du penger. Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Åpne en konto i en bank ved personlig fremmøte. Overfør penger fra din andre bank til denne, og ta ut. Bør vel fungere, eller er det ventetid for opprettelse av ny konto? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kontakt banken din og spør dem om råd. DnbNor kunder kan f.eks. ta ut kontanter hos kiwi med annen legitimasjon. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Fått fikset det enda? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Går jo an å la være å bruke penger i noen dager? Spis det du har i skapet. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Åpne en konto i en bank ved personlig fremmøte. Overfør penger fra din andre bank til denne, og ta ut. Bør vel fungere, eller er det ventetid for opprettelse av ny konto? Dette er ein god ide og er nok definitivt den billigaste måten å gjere det på. Bankane vil gjerne ha nye kunder som setter inn penger så det burde gå forholdsvis kjappt å sette opp ein ny konto. Vil likevell være litt ventetid for å få bank kort men det er berre å først åpne konto, gå hjem for å føre over penger via nettbank, deretter gå tilbake i banken å ta ut cash ved å vise fram pass eller anna legimitasjon. Ellers så bør du sjekke under sofaputene etter småpenger samt å pante flaskene dine, dette burde i det minste gi deg nokre få kroner i dag. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Gjør som meg ha alltid et kreditkort liggende hjemme som nødløsning om du mister Visa kort eller glemmer koden osv. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Som stc887 sier, ha et kredittkort liggende i backup til neste gang =) og spis det du har i skapet, pant flasker, låne noen kroner av en venn og så stikker du på butikken og kjøper knekkebrød og syltetøy. klarte meg på knekkebrød og syltetøy i ei uke når jeg mista lommeboka i fylla her i vår Endret 23. september 2009 av weebl Lenke til kommentar
investor Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hva med å lære av dette og skaffe deg 2 kort, minst? holdet begge alltid separat! Et hjemme og et på bygen med deg. Ta med begge når du reiser i tilfelle du er i Syden og det ene streiker! Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hva med å lære av dette og skaffe deg 2 kort, minst? holdet begge alltid separat! Et hjemme og et på bygen med deg. Ta med begge når du reiser i tilfelle du er i Syden og det ene streiker! Har lært, er slitsomt uten kontanter. Skal fra nå av holde kortene i fra hverandre, bare jeg får noen av dem først. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Plukk opp telefonen til de mest pengesterke personene du kjenner. Be dem slenge noen tusinger i en konvolutt og slenge på et frimerke. Pengene bør du ha i løpet av en dag eller 2. Er bedre enn å spise knekkebrød med syltetøy i en og en halv uke. Forsvinner brevet i posten? To bad. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Kjenner vel ingen som jeg vet vil donere en tusings til den lokale postmannen. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Med mindre du ikke bor hjemme ser jeg egentlig ikke problemet med å leve en uke uten peng. Det er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå