akaoskar Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei, er det noen som har vært i helles som kanskje kan hjelpe meg litt med hvor mye penger jeg skal ha med? vi er 3 stykker som reiser ned for å feste og kose oss, vet noen hva øl og drikkevarer koster der? lurer litt på hva mat koster også hehe. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg var der i sommer med tre kamerater og vi brukte omtrent 1500,- dagen hver og dro gjennom Santorini, Ios, Naxos og Athen. Øl kostet de fleste plasser 2-3€ for en halvliterflaske med lokalt øl opp til omtrent 5€ de dyreste plassene. Disse prisene var det samme på resturanter og på barer. Shots fikk du ofte inkludert i inngangspengene på utestedene som gjerne var 5€ som inkluderte 2-4 shots. Shots tror jeg ellers også kostet omtrent samme som ølen. Når det kommer til mat spiste vi normalt tre måltider dagen på resturanter, frokost, tidlig middag og sen middag på forskjellige plasser hver dag. Frokost med omelett, juice og kaffe landet gjerne på 7-8€ og middag gikk for mellom 12€ og 20€ inkludert to øl. På Naxos hadde jeg f.eks en god pepperbiff som jeg tror kostet 11€ alene. Hotel betalte vi 15-20€ dagen for per person. Men her må det også legges til at vi ønsket å spise god mat (selv om nesten all maten vi spiste var heller mindre tilfredsstillende) og du vil kunne komme unna med mye mindre matbudsjett dersom dere går på gatekjøkken eller preparer mat fra en dagligvare. Til slutt kan det legges til at det eneste virkelig gode måltidet vi hadde i Hellas var på denne plassen: http://www.daphnesrestaurant.gr/en/index.p...ge&Itemid=1 Lenke til kommentar
akaoskar Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Jeg var der i sommer med tre kamerater og vi brukte omtrent 1500,- dagen hver og dro gjennom Santorini, Ios, Naxos og Athen. Øl kostet de fleste plasser 2-3€ for en halvliterflaske med lokalt øl opp til omtrent 5€ de dyreste plassene. Disse prisene var det samme på resturanter og på barer. Shots fikk du ofte inkludert i inngangspengene på utestedene som gjerne var 5€ som inkluderte 2-4 shots. Shots tror jeg ellers også kostet omtrent samme som ølen. Når det kommer til mat spiste vi normalt tre måltider dagen på resturanter, frokost, tidlig middag og sen middag på forskjellige plasser hver dag. Frokost med omelett, juice og kaffe landet gjerne på 7-8€ og middag gikk for mellom 12€ og 20€ inkludert to øl. På Naxos hadde jeg f.eks en god pepperbiff som jeg tror kostet 11€ alene. Hotel betalte vi 15-20€ dagen for per person. Men her må det også legges til at vi ønsket å spise god mat (selv om nesten all maten vi spiste var heller mindre tilfredsstillende) og du vil kunne komme unna med mye mindre matbudsjett dersom dere går på gatekjøkken eller preparer mat fra en dagligvare. Til slutt kan det legges til at det eneste virkelig gode måltidet vi hadde i Hellas var på denne plassen: http://www.daphnesrestaurant.gr/en/index.p...ge&Itemid=1 Brukte dere så mye hver? gikk det mye penger til reise da? eller hva gikk pengene til? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Hva pengene gikk til? Det er egentlig det store spørsmålet. Til reise kostet det vel et par 3-400,- å komme seg fra én øy til neste, og vi var som nevnt på fire plasser. Ellers leide vi buggies som dette en dag som sikkert kostet noe. Taxi ble tatt i Athen og fra og til flyplass/båthavn på øyene. Noe ble brukt på solbriller, klær og slikt. (Veldig lite) Hotel kostet som sagt omtrent 20€ dagen, inngang til Akropolis i Athen kjøpte vi og så kommer selvsagt utgifter til øl og mat i tillegg. For å klarifisere: Gjennomsnittsbruken på bankkortet mitt fra jeg forlot Norge til jeg kom tilbake var omtrent 1500,- dagen. Dette var _alle_ utgifter tilknyttet reisen utenom flybillett. Endret 20. september 2009 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
akaoskar Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Hva pengene gikk til? Det er egentlig det store spørsmålet. Til reise kostet det vel et par 3-400,- å komme seg fra én øy til neste, og vi var som nevnt på fire plasser. Ellers leide vi buggies som dette en dag som sikkert kostet noe. Taxi ble tatt i Athen og fra og til flyplass/båthavn på øyene. Noe ble brukt på solbriller, klær og slikt. (Veldig lite) Hotel kostet som sagt omtrent 20€ dagen, inngang til Akropolis i Athen kjøpte vi og så kommer selvsagt utgifter til øl og mat i tillegg. For å klarifisere: Gjennomsnittsbruken på bankkortet mitt fra jeg forlot Norge til jeg kom tilbake var omtrent 1500,- dagen. Dette var _alle_ utgifter tilknyttet reisen utenom flybillett. Takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå