TeisL Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei, Får en feilmelding jeg ikke helt skjønner. <....>/function.cpp|15|error: expected constructor, destructor, or type conversion before ‘<’ token| #include <iostream> #include <string> #include <sstream> #include <vector> struct student_grade { int student_id; std::string student_name; std::string course_name; int course_grade; }; //Insert studentsinfo and course info vector<student_grade> insert_info(vector<student_grade>& student_info) { } Håpern noen kan hjelpe meg med dette. Men når jeg først er igang, så kune jeg også tenke meg å høre hvordan jeg skal kunne legge inn flere course par (course_name og course_grade pr. student). I den structen jeg har, er det jo bare lagt opp til en per student nå. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 vector ligger i namespace std, så enten må du skrive: std::vector<student_grade> Eller så må du legge til en using i begynnelsen av koden, for eksempel using namespace std; Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 vector ligger i namespace std, så enten må du skrive: std::vector<student_grade> Eller så må du legge til en using i begynnelsen av koden, for eksempel using namespace std; Takk for svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå