CSSSK Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Har nettopp oppgradert fra et geforce2 pro til et geforce 4800se fra gainward. På GF2 kortet var programvaren som fulgte med TV-ut helt elendig, så jeg måtte bruke et program som het tv control center for å få vekk de svarte kantene rundt bildet. Etter å ha innstellert GF4 kortet, ser jeg til min forbauselse at det fortsatt er svarte kanter rundt bildet, og jeg finner heller ikke noe sted for å stille på bildet slik at det fyller hele skjermen. Er det virkelig fortsatt sånn at du må kjøpe/laste ned annen programvare enn nvidia sin for å få et tilfredsstillende bilde på TVen?? Eller har jeg oversett noe? Har noen isåfall et godt forslag til freeware programmer? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Vil (igjen) anbefale TvTool som er et utmerket verktøy. Det er ikke gratis (desverre), men koster veldig lite (10 Euro tror jeg). Du kan laste ned en trail av det for å se om det fungerer slik du vil før du eventuelt bruker penger på det. Du finner det her. Dette programmet er ABSOLUTT å anbefale! Koster tross alt ikke mer enn et par pils på byen eller en kinobillett. Absolutt verdt det! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du har jo et program som heter tv-tool men som andre her på forumet har anbefalt varmt men jeg har ikke så veldig god erfaring med det selv. Sliter litt med samme problemet selv. Akkurat nå så bruker jeg tv-tool MED "ramme" for når jeg setter den på fullscreen deler liksom bildet seg etter en halvtime. Man kan heller ikke se hav du gjør på skjemen mens du ser på tvn hvis du ikke har en skjerm som takler 800x600 bra. Min skjerm er relativt ny og den takler 1200x1600 veldig bra men den sliter med så lave oppløsninger. Vil helst tilbake til den gamle løsningen jeg hadde der så fort jeg satte igang en film så kom den opp på tvn. Problemet er at heg ikke får det til lenger. Vet noen hvordan? Jeg har 44.03 driveren. Ellers så er vi vel ute etter det samme. Du kan jo prøve tv-tool og se om det fungerer bra for deg. Det er ikke freeware desverre Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Smetho! du kom visst forran meg og som jeg trodde kom noen til å anbefale tv-tool. Kan du forklare meg hvorfor jeg ikke kan få duel-view og at den klikker etter en halvtime da? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Smetho! du kom visst forran meg og som jeg trodde kom noen til å anbefale tv-tool. Kan du forklare meg hvorfor jeg ikke kan få duel-view og at den klikker etter en halvtime da? Nei, kan nok ikke det Beklager. Men kan sende deg videre til FAQen deres. Dersom du ikke finner noe der kan du jo sjekke forumet deres. De har nok mye mer peiling enn meg.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 skjermen din støtter ikke under 60hz eller hva som står og du har en demoversjon. Det er en innstilling i driverne som fjerner den svarte kanten Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Hmm, får vel betale for TvTool da... Men synes det er helt ufattelig at nvidia ikke legger opp til muligheten for å få vekk de rammene! Trodde de skulle være så gode på driver og sånt jeg... Begynner å angre på at jeg kjøpte geforce nå... Er ATI kortene sånn også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå